Samarbete med studenter

Berghs heltidsstudenter befinner sig i kommunikationens framkant. De har under sin studietid på Berghs lärt sig att samarbeta över de olika disciplinerna, vilket ett kommunikationsarbete kräver. Varje vår utmanas de att nyttja sina breda konceptuella färdigheter till nytänkande kommunikationslösningar – Berghs Examensprojekt är en unik möjlighet att få samarbeta med en grupp heltidsstudenter.

Studenter
170
Veckor
6
Kunder
22

Varför jobba med våra studenter?

→ En chans att boosta ert varumärke genom ett kommunikationskoncept som ger nya målgruppsinsikter, idéer, sammanhang och platser att verka och synas på.

→ Möjlighet att väcka nya tankar och intern inspiration.

→ Möjlighet att skapa nya relationer med framtidens kommunikatörer och stärka ert arbetsgivarvarumärke.

Så tycker våra kunder

Cecilia Forsberg, Telia Company

“Vi valde att samarbeta med Berghs elevteam för att vi tycker att det är viktigt i att utforska nya perspektiv genom kreativ mångfald men även ta vårt ansvar som aktör i näringslivet där vi kan bidra genom att samarbeta och öppna upp dörrarna till hur det fungerar i arbetslivet när det gäller varumärke och kommunikationsarbete. Det var uppfriskande och nyttigt för oss att få tillgång till de drivkrafter och utmaningar som eleverna ställde oss inför, och projektet gav oss nya tankar om hur vi kan kommunicera till den målgrupp som vi fokuserade på i projektarbetet. Lärorikt och värdefullt utbyte!“

Monica Ragnell, Wasa Kredit

"Vi är otroligt nöjda med att vi köpte ett examensprojekt. Att låta ett gäng entusiastiska, hungriga, ambitiösa och duktiga studenter göra detta kommunikations­projekt gav oss otroligt mycket. De utmanande oss och gav oss nya perspektiv. Under kort tid fick de fram många insikter och en mycket bra kampanj, hur vi ska stärka vårt varumärke att bli mer hållbart. Vi är oerhört imponerade över arbetsprocessen och studenternas kunskaper."

Vad innebär det i praktiken?

Berghs examensprojekt pågår under april och maj varje år. Som uppdragsgivare i ett examensprojekt får du ett 6 veckor långt samarbete med ett av våra studentteam. När projektet är klart har du en integrerad lösning med allt från analyser till kreativa koncept, tidplan och budget. Samarbetet innebär även ett unikt sätt att samverka med studenterna

I varje grupp ingår cirka sju studenter från skolans olika utbildningar: Strategisk kommunikation, Public Relations, Art Direction, Copywriting, Communication design och Digital Design & Strategy, Growth Marketing och Produktions­ledning. Det betyder att du får tillgång till en stark mix av framtidens kommunikatörer.

Att vara uppdragsgivare i Berghs examensprojekt kostar 135.000 kr + moms.

Intresseanmälan

Företag som gjort examensprojekt med oss senaste åren är exempelvis: TV4, Blocket, LRF, Interflora, Preem, Telia, Polestar, Unionen, Stadium,  och Wasa Kredit.

Kontakta oss om ni är intresserade!

Kajsa Engström

Project Director
kajsa.engstrom@berghs.se+46 (0) 70 201 96 04