Examensprojekt

Berghs studenter befinner sig i kommunikationens framkant. De har under sin studietid på Berghs lärt sig att samarbeta över de olika disciplinerna, vilket ett kommunikationsarbete idag kräver. Varje vår utmanar vi våra studenter att nyttja sina färdigheter till nytänkande kommunikationslösningar, och ditt företag kan bli deras uppdragsgivare.

800

Föreläsare från branchen

1397

Unika genomförda uppdrag

588

Utbildade företag senaste 5 åren

Vad är Berghs examensprojekt? 

Berghs examensprojekt pågår under april och maj varje år. Som uppdragsgivare får du ett 6 veckor långt samarbete med ett av våra studentteam. När projektet är klart har du en integrerad lösning med allt från analyser till kreativa koncept, tidplan och budget. I varje projektgrupp får du tillgång till en stark mix av framtidens kommunikatörer.

Vilka företag har gjort examensprojekt med Berghs tidigare?

För att nämna några: Folkuniversitetet, SJ, Norrenergi, Södertälje kommun, Stadium, Carnegie Fonder, Wise Professionals, Booli, Viaplay och Stockholms stad.

Att vara uppdragsgivare i Berghs examensprojekt kostar 110.000 kr + moms.

Vad kostar ett examensprojekt?

Ni betalar ett arvode till skolan på 110 000 kronor + moms (2019) för att få möjlighet till nya, innovativa och genomarbetade idéer av ett dedikerat studentteam. Arvodet täcker omkostnader för projektledare, handledare och lärare.

Vad förväntas av dig som beställare?

Har ditt företag eller organisation en kommunikativ utmaning eller en spännande möjlighet ni vill utforska ihop med Berghs? För att det ska fungera för både er som uppdragsgivare och för oss är det viktigt att ni har behov av en strategisk lösning som är tillräckligt öppen (dvs inte en beställning som ”det ska vara en annonslösning” eller ”vi behöver en bannerkampanj”) Ni vill nyttja hela teamets kompetenser, dvs både strategi och visuell gestaltning.

Är det här något för dig?

Skicka en kortfattad intresseanmälan till oss där ni bekräftar att:

  • Ja, vi vill boosta vårt varumärke
  • Vi vill delta i en kreativ process och är nyfikna på att utforska nya lösningar på våra utmaningar som har såväl strategisk som kreativ karaktär.
  • Vi har resurser att dedikera till ett uppstartsmöte, tre arbetsmöten med studenterna och en slutpresentation.

Vi kontaktar därefter er för ett möte där vi säkrar rätt förutsättningar för att kunna skapa bra resultat tillsammans! Ni skriver en kort brief  som beskriver den utmaning ni önskar få studenternas ögon på.

Om ditt företag väljs ut så sker följande:

  • Vi jobbar med briefen och skriver avtal.
  • Ni bjuds in till kick-off med alla uppdragsgivare i mars 2020
  • Vi startar projekten (första veckan i april)
  • Ni medverkar i tre arbetsmöten under processens gång
  • Redovisning sker i mitten maj!

Kontakta oss om ni är intresserade!

berghs cecilia sjodin

Cecilia Sjödin

Projektledare

+46 (0) 70 246 94 10

Carolina Diniz

Produktionsledare

+46 (0) 70 744 40 60

Hör av dig så berättar vi mer!

berghs cecilia sjodin

Cecilia Sjödin

Projektledare

+46 (0) 70 246 94 10

Carolina Diniz

Produktionsledare

+46 (0) 70 744 40 60