Examensprojekt

Berghs studenter befinner sig i kommunikationens framkant. De har under sin studietid på Berghs lärt sig att samarbeta över de olika disciplinerna, vilket ett kommunikationsarbete kräver. Varje vår utmanar vi våra studenter att nyttja sina breda konceptuella färdigheter till nytänkande kommunikationslösningar!

800

Föreläsare från branschen

1397

Unika genomförda uppdrag

588

Utbildade företag senaste 5 åren

Vad det innebär i praktiken

Berghs examensprojekt pågår under april och maj varje år. Som uppdragsgivare i ett examensprojekt får du ett 6 veckor långt samarbete med ett av våra studentteam. När projektet är klart har du en integrerad lösning med allt från analyser till kreativa koncept, tidplan och budget. Ni får även prova på ett nytt sätt att arbeta.

Att vara uppdragsgivare i Berghs examensprojekt kostar 110.000 kr + moms.

Företag som gjort examensprojekt med oss senaste åren är exempelvis: Hotell Tylösand, Stadium Sports Camp, Viaplay, Coop, SJ Interflora, Carnegie fonder, Wise Professionals, En Svensk Klassiker och Telenor för att nämna några. 

Se fler case från 2020: https://yesandfestival.com/graduation-project/ 

I varje grupp ingår cirka sju studenter från skolans olika utbildningar: Strategisk kommunikation, Public Relations, Art Direction, Copywriting, Communication design och Digital Design & Strategy, Growth Marketing och Produktionsledning. Det betyder att du får tillgång till en stark mix av framtidens kommunikatörer.

Nyfiken på att veta mer?

Ta chansen och boka en individuell och kostnadsfri coaching om examensprojektet med vår projektledare Kajsa. 

Så tycker våra kunder:

Vad förväntas av dig som beställare?

Har ditt företag eller organisation en kommunikativ utmaning eller en spännande möjlighet ni vill utforska ihop med Berghs? För att det ska fungera för både er som uppdragsgivare och för oss är det viktigt att ni har behov av en strategisk lösning som är tillräckligt öppen, dvs inte en beställning som ”det ska vara en annonslösning” eller ”vi behöver en bannerkampanj”.

Är det här något för dig?

Skicka en kortfattad intresseanmälan till oss där ni bekräftar att:

  • Ja, vi vill boosta vårt varumärke med hjälp av framtidens kommunikatörer
  • Vi vill delta i en kreativ process och är nyfikna på att utforska nya lösningar på våra utmaningar som har såväl strategisk som kreativ nivå.

Vi kontaktar därefter er för ett möte där vi säkrar rätt förutsättningar för att kunna skapa bra resultat tillsammans! Ni skriver en kort brief  som beskriver den utmaning ni önskar få studenternas ögon på.

Om ditt företag väljs ut så sker följande:

  • Vi arbetar med briefen och skriver avtal
  • Ni bjuds in till kick-off med alla uppdragsgivare i mars 2021
  • Vi startar projekten, första veckan i april
  • Ni medverkar i tre arbetsmöten under processens gång
  • Redovisning sker 17e, 18e eller 19e maj.

Kontakta oss om ni är intresserade!

berghs cecilia sjodin

Cecilia Sjödin

Project Director

+46 (0) 70 246 94 10

Kajsa Engström

Project Director

+46 (0) 70 201 96 04