Examensprojekt

Berghs studenter befinner sig i kommunikationens framkant. De har under sin studietid på Berghs lärt sig att samarbeta över de olika disciplinerna, vilket ett kommunikationsarbete kräver. Varje vår utmanar vi våra studenter att nyttja sina breda konceptuella färdigheter till nytänkande kommunikationslösningar!

Föreläsare från branschen
800
Unika genomförda uppdrag
1397
Utbildade företag senaste 5 åren
588

Vad det innebär i praktiken

Berghs examensprojekt pågår under april och maj varje år. Som uppdragsgivare i ett examensprojekt får du ett 6 veckor långt samarbete med ett av våra studentteam. När projektet är klart har du en integrerad lösning med allt från analyser till kreativa koncept, tidplan och budget. Ni får även prova på ett nytt sätt att arbeta.

Att vara uppdragsgivare i Berghs examensprojekt kostar 110.000 kr + moms.

Företag som gjort examensprojekt med oss senaste åren är exempelvis: Klarna, TV4, ATG, Lantmännens Riksförbund, Spelfriheten, Blocket, Speed Services, Sandvik och Sinch för att nämna några. 

Se fler case: https://yesandfestival.com/graduation-project/ 

I varje grupp ingår cirka sju studenter från skolans olika utbildningar: Strategisk kommunikation, Public Relations, Art Direction, Copywriting, Communication design och Digital Design & Strategy, Growth Marketing och Produktionsledning. Det betyder att du får tillgång till en stark mix av framtidens kommunikatörer.

Nyfiken på att veta mer?

Nyfiken på vilka andra möjligheter som finns att samarbeta med Berghs Studenter? Boka in ett samtal med oss!

Så tycker våra kunder:

Anna Rasmussen, Interflora
"Det var så roligt att arbeta med teamet från Berghs med framtagandet av Gröna Flora. Studenterna visade på stort engagemang och kreativitet och var lyhörda för våra önskemål och kommentarer – utan att låta dem begränsa arbetet. Vårt interna arbete med konceptet löpte parallellt med den kreativa utvecklingen vilket fungerade perfekt. De levererade också ett väl genomfört insiktsarbete som var ett bra komplement till det material vi redan hade. Slutresultatet blev ett fint koncept och en plattform för Gröna Flora som vi hoppas kommer leva med oss länge!"
Johan Zahn, Stadium Sportscamp
"Vi valde Berghs av två skäl. Dels var timingen perfekt tillsammans med ett annat projekt som gjordes men även det goda rykte som jag anser att Berghs har. Hela processen motsvarade verkligen våra förväntningar och det var uppfriskande att få tillgång till de drivkrafter som studenterna kommer med, de tvingade oss att utmana både förutfattade meningar och gav upphov till nya tankar om hur vi ska kommunicera och bygga en starkare produkt."

Vad förväntas av dig som beställare?

Har ditt företag eller organisation en kommunikativ utmaning eller en spännande möjlighet ni vill utforska ihop med Berghs? För att det ska fungera för både er som uppdragsgivare och för oss är det viktigt att ni har behov av en strategisk lösning som är tillräckligt öppen, dvs inte en beställning som ”det ska vara en annonslösning” eller ”vi behöver en bannerkampanj”.

Är det här något för dig?

Skicka en kortfattad intresseanmälan till oss där ni bekräftar att:

  • Ja, vi vill boosta vårt varumärke med hjälp av framtidens kommunikatörer
  • Vi vill delta i en kreativ process och är nyfikna på att utforska nya lösningar på våra utmaningar som har såväl strategisk som kreativ nivå.

Vi kontaktar därefter er för ett möte där vi säkrar rätt förutsättningar för att kunna skapa bra resultat tillsammans! Ni skriver en kort brief  som beskriver den utmaning ni önskar få studenternas ögon på.

Om ditt företag väljs ut så sker följande:

  • Vi arbetar med briefen och skriver avtal
  • Ni bjuds in till kick-off med alla uppdragsgivare i mars 2022
  • Vi startar projekten, första veckan i april
  • Ni medverkar i tre arbetsmöten under processens gång
  • Redovisning sker 17e, 18e eller 19e maj.

Kontakta oss om ni är intresserade!