Samarbete med studenter
Berghs heltidsstudenter befinner sig i kommunikationens framkant. De har under sin studietid på Berghs lärt sig att samarbeta över de olika disciplinerna, vilket ett kommunikationsarbete kräver. Varje vår utmanas de att nyttja sina breda konceptuella färdigheter till nytänkande kommunikationslösningar – Berghs Examensprojekt är en unik möjlighet att få samarbeta med en grupp heltidsstudenter.
- Studenter
- 170
- Veckor
- 6
- Kunder
- 22
Varför jobba med våra studenter?
→ En chans att boosta ert varumärke genom ett kommunikationskoncept som ger nya målgruppsinsikter, idéer, sammanhang och platser att verka och synas på.
→ Möjlighet att väcka nya tankar och intern inspiration.
→ Möjlighet att skapa nya relationer med framtidens kommunikatörer och stärka ert arbetsgivarvarumärke.
Så tycker våra kunder
Vad innebär det i praktiken?
Berghs examensprojekt pågår under april och maj varje år. Som uppdragsgivare i ett examensprojekt får du ett 6 veckor långt samarbete med ett av våra studentteam. När projektet är klart har du en integrerad lösning med allt från analyser till kreativa koncept, tidplan och budget. Samarbetet innebär även ett unikt sätt att samverka med studenterna
I varje grupp ingår cirka sju studenter från skolans olika utbildningar: Strategisk kommunikation, Public Relations, Art Direction, Copywriting, Communication design och Digital Design & Strategy, Growth Marketing och Produktionsledning. Det betyder att du får tillgång till en stark mix av framtidens kommunikatörer.
Att vara uppdragsgivare i Berghs examensprojekt kostar 135.000 kr + moms.
Intresseanmälan
Företag som gjort examensprojekt med oss senaste åren är exempelvis: TV4, Blocket, LRF, Interflora, Preem, Telia, Polestar, Unionen, Stadium, och Wasa Kredit.