Bachelorklass får brief av Wings For Life World Run

Skrivet av
Berghs School of Communication
Oktober 3, 2013
Den 4 maj 2014 hålls den första Wing For Live World Run, ett evenemang som vill öka medvetenhet och samla pengar till Wings for Life Foundation. Då kommer ca 250.000 deltagare i uppemot 50 städer över hela världen att springa för de som inte kan göra det själva. Wings for Life Foundation arbetar nämligen för att hitta ett botemedel för ryggradsskador. Idag är stiftelsen mest känd i Österrike och Storbritannien.
Unikt med tävlingen, som är ett samarbete med Red Bull är att i stället för att ”först i mål vinner”, så kommer den person vinna som sprungit längst tid att vara vinnare. Tävlingen fungerar lite som den klassiska leken kull, och en bil kommer att fånga upp deltagare efter deltagare tille enbart en är kvar i matchen.
Briefen som idag delades ut till Berghs Bachelorklass, går ut på att rekrytera deltagare under anmälningsfasen av tävlingen, likväl som att öka kännedom om stiftelsen Wings for Life. Målgruppen är löpare i alla åldrar samt alla som kan tänkas engageras i Wings for Life som donatorer.
Klassen tilldelades briefen av Pius Schöpfer, Marketing Manager Red Bull Sweden, och Anita Gerhardter, CEO of Wings for Life, som flugit in från Österrike.