Artiklar

Denna artikel är lite äldre! Här hittar du vårt aktuella kursutbud.

Berghs examensprojekt 2016: Berghs Boost Camp!

mg

De årliga examensprojekten som heltidsstudenterna på Berghs School of Communication gör har i många år varit en succé, det ena mer enastående och kreativt än det andra. 2016 kommer examensprojekten att göras i form av workshops tillsammans med uppdragsgivarna och gå under namnet Berghs Boost Camp.

Under våren sätts Berghs studenter på prov då de under ett antal veckor arbetar i integrerade grupper mellan utbildningarna, direkt mot uppdragsgivare som vänt sig till skolan med sina faktiska utmaningar inom kommunikation. Examensprojekten blir ett sätt för studenterna att prova sina vingar och att boosta företag och organisationer med mängder av kreativitet, innovation och nytänk. Under våren 2016 kommer Berghs examensprojekt att klä sig i en delvis ny skepnad, och alltsammans går under namnet Berghs Boost Camp.

Berghs Boost Camp ger företag möjlighet att prova på ett nytt sätt att arbeta. Studenterna kommer tillsammans med en processledare att hålla tre stycken workshops med uppdragsgivarna. Varje workshop har ett tydligt mål som tar gruppen vidare i idéarbetet.

Det uppdragsgivande företaget involverar ett antal personer som kan bidra till insikter kring utmaningar, kundernas behov och marknaden, samt värdera energin i olika idéer. Tillsammans processar studenterna och företagen fram ett insiktsarbete och kommunikationsidé, deltar i en kreativ process samt får den dokumenterad.

När projektet är klart har företagen fått en integrerad lösning med allt från analyser till kreativa koncept, tidplan och budget.
I varje grupp ingår sex till sju studenter från alla Berghs heltidsprogram: Strategisk kommunikation, PR, Art Direction, Copywriting, Grafisk Design, Produktionsledning, Digital strateg samt Digital kreatör. Tillsammans utgör de breda och starka team av framtidens kommunikatörer.

Examensprojekten startar den 21 mars och slutar den 13 maj.

2015 var temat för studenternas examensarbeten ”känslor”.  På sidan The Goosebump Factor kan du titta på deras kreativa, modiga, strategiska och inspirerande lösningar. Företag och organisationer som deltagit i Berghs examensarbeten de senaste åren är till exempel: SEB, Ledarna, Interflora, Greenpeace, Mitt i tidningarna, Systembolaget, DeLaval, Parks & Resorts, Intersport, Viaplay och Reach for Change.

Här kan ni se några korta filmer från förra årets lösningar!

Vill ditt företag vara med om Berghs Boost Camp?

Vill du läsa mer om årets examensprojekt eller vill ditt företag vara med? Läs mer här! 

Kontakt

För att ta reda på mer om Berghs Boost Camp och anmäla ditt intresse, välkommen att kontakta Berghs Solutions!

Projektledare Cecilia Sjödin, telefon 070-246 94 10

Projektledare Carina Holm, telefon 070-237 48 80