Berghs Grad Show utmanar besökarens State of Mind

Det närmar sig maj och på Berghs arbetar Studentbyrån med konceptet för Grad Show, som går av stapeln den 25:e och 26:e. Genom konceptet State of Mind vill Studentbyrån utmana besökarna att lämna huset med en annan tanke än den de kom dit med.

Sedan början av februari i år har Berghs Studentbyrå jobbat med att ta fram årets koncept för Berghs Grad Show. I måndags peppade de igång hela skolan med release av koncept och tema för årets utställning. Konceptet för året är State of Mind, i vilket Studentbyrån försöker sätta fingret på vad det är som händer i stunden när vi ändrar åsikt och fattar beslut. Detta genom att undersöka de bakomliggande faktorer som driver förändring.

Genom konceptet State of Mind vill Studentbyrån utmana besökarna att lämna huset med en annan tanke än den de kom dit med.

– State of Mind som koncept känns nytänkande och högaktuellt i dagens samhälle. Med den förändringen vi ser i dels det politiska klimatet och utvecklingen av kommunikation så är detta något som jag ser att vi behöver ta ställning till, säger Disa Hein som pluggar Communication Design på skolan.

Studentbyrån har arbetat med strategi, koncept, uttag och grafisk identitet sedan början av februari i år. I år ligger ökat fokus dels på avgångsstudenterna, dels på att kunna besöka utställningen digitalt. Berghs Grad Show hålls i år den 25 och 26 maj.

Utställningen kommer innehålla alla studenters examensarbeten utöver de case som en av Studentbyrån tillsatt jury kommer välja ut. Juryn består av personer med stor erfarenhet av kommunikation och vilka årets medlemmar är kommer presenteras inom kort. Nytt för i år är att konceptets hemsida även agerar portfolio för avgångsstudenterna.

För att inspireras av årets koncept besök utställningens hemsida för en teaser och information om datum, tid och plats. Hemsidan kommer uppdateras innan Berghs Grad Show! 

Studentbyra2018

2018 års Studentbyrå består av:

  • Camilla Wemmenlöv, digital kreatör
  • Carina Ortiz, digital kreatör
  • Clara Axner, strateg
  • Emelie Svensson, grafisk formgivare
  • Frida Ohlander Danielsson, PR och projektledare
  • Hanna Adelstål, copywriter
  • Josefin Fridlund, AD
  • Josefin Günther, PR
  • Molly Nordgren, strateg
  • Tom Hallgren, grafisk formgivare