Denna artikel är inaktuell eller lite äldre! Här hittar du vårt aktuella kursutbud.
Berghs Morning Routine: Facebook strategy
I den här filmade föreläsningen tittar vi närmare på hur du som företag eller organisation bättre utnyttjar de möjligheter som plattformen erbjuder och därmed ökar relevansen för er målgrupp på Facebook.
Facebook och Instagram är idag två av Sveriges största digitala räckviddskanaler. Detta skapar stora möjligheter men samtidigt en rad utmaningar och svåra vägval. För att lyckas måste du nå rätt målgrupp och ha ett budskap som skapar intresse, interaktion och konvertering. Detta kan låta enkelt men för att lyckas på plattformar som ständigt utvecklas måste du vara påläst, nyfiken, under ständig utveckling och våga chansa. Förståelse för Facebook, och Instagram, är ett första steg till att lyckas.
På scen har vi Simon Beyer, Partner & Chief Strategy Officer, från byrån Ingager. Simon är även kursansvarig för dagkursen Digital Marknadskommunikation. Med bred erfarenhet av att guida företag, statliga verksamheter och organisationer i digital transformation samt som efterfrågad föreläsare inom sociala medier och digital kommunikation erbjuder Simon nyttig kunskap för alla som vill skapa resultatdriven digital kommunikation.
Relaterade artiklar
Distanskursen AI för kommunikatörer blev rätt val för Ulrika
“Jag kan varmt rekommendera kursen. Den var rolig, lagom utmanande och det kändes tryggt i gruppen”, säger Ulrika Gustavsson.
5 tips på hur du tar datadrivna beslut inom marknadsföring
Ignacio Varas är kursansvarig för Datadriven marknadsföring Start på Berghs. Här delar han en steg för steg-guide.
“Kursen gör dig trygg i datadriven marknadsföring”
Kvällskursen gjorde Amanda Jakobsson tryggare i att analysera, testa och följa upp organisationens kommunikation. Här berättar hon mer.