Denna artikel är inaktuell eller lite äldre! Här hittar du vårt aktuella kursutbud.
Berghs Morning Routine - Mätning, analys och kreativitet
Mätning, analys, konvertering, datadrivna beslut och MROI har blivit vardagsmat inom kommunikation och marknadsföring. Men vad händer med kreativiteten? Ska alla beslut verkligen vara datadrivna? Är resultat och försäljning den givna ledstjärnan?
På detta frukostseminarium tittar vi på hur du med hjälp av data och analys kan lära känna din målgrupp, förbättra kundupplevelsen och optimera dina resultat. Samtidigt som du utvecklar kreativa lösningar. Nyfiken på hur det går till?
Vill du lära dig mer om webbanalys?
Med insikterna från webbanalys kan du förbättra kundupplevelsen, öka försäljningen och till och med ändra visionen för ditt företag.
Annelie Näs
Läs mer om kursen här!Vi delar med oss av hur vi använder webbanalys och digital mätning för att förstå och optimera vår webb och digitala närvaro. Vi berättar om hur vi kombinerar kreativitet och idéskapande med insikter vi kan dra från data. Målet är att presentera vår approach till hur vi mäter allt i detalj samtidigt som vi vågar vara kreativa, testa och göra det som inte alla andra gör.
På scen ser du Fredrik Ardmar, kursansvarig för kursen ”Digital analys och mätning” och Annelie Näs, ansvarig för nya kvällskursen i Webbanalys.
Relaterade artiklar
Distanskursen AI för kommunikatörer blev rätt val för Ulrika
“Jag kan varmt rekommendera kursen. Den var rolig, lagom utmanande och det kändes tryggt i gruppen”, säger Ulrika Gustavsson.
5 tips på hur du tar datadrivna beslut inom marknadsföring
Ignacio Varas är kursansvarig för Datadriven marknadsföring Start på Berghs. Här delar han en steg för steg-guide.
“Kursen gör dig trygg i datadriven marknadsföring”
Kvällskursen gjorde Amanda Jakobsson tryggare i att analysera, testa och följa upp organisationens kommunikation. Här berättar hon mer.