Berghs Morning Routine: varumärket eller affärsstrategin?

I det här frukostseminariet delar varumärkesexperten Åsa Myrdal Bratt med sig av sina insikter kring varför varumärket idag är ännu mer relevant som styrinstrument än affärsstrategin – och hur det förändrar villkoren för varumärkesbyggandet.

Förbi är dagarna då det räckte med tre ord, eller för den delen tre meningar, för att styra en hel affärsverksamhet. Idag är varumärket allt ett företag gör och kommunicerar – och i en allt mer transparent omvärld gäller det att arbeta både långsiktigt och strategiskt.  I det här frukostseminariet delar varumärkesexperten Åsa Myrdal Bratt med sig av sina insikter kring varför varumärket idag är ännu mer relevant som styrinstrument än affärsstrategin – och hur det förändrar villkoren för varumärkesbyggandet.

åsa myrdal bratt
Åsa delar med sig av färska exempel och delar med sig av lärdomar om kopplingen mellan varumärke, vision och affärsidé. Hon kommer också att beröra varumärkets kraft i förändringsprocesser och dela med sig av sina bästa tips på vad som krävs för att lyckas med ett seriöst varumärkesprojekt idag.

Åsa är varumärkeskonsult på Myrdal Bratt Partners och har arbetat med stora varumärkesprocesser inom en stor spännvidd. Åsa har också haft en uppmärksammad varumärkesskola i Dagens Industri och håller i kursen Varumärkes- och affärsstrategi på Berghs. Erik Eng var till i somras marknadschef på Naturskyddsföreningen och har lång erfarenhet av att bygga varumärke i den ideella sektorn. Tillsammans med Åsa driver han Myrdal Bratt Partners som har fokus på att bygga hållbart framgångsrika varumärken med sikte på triple bottom line: profit, people and planet.