Berghs och Grand North inleder samarbete

Kommunikationsbyrån Grand North kan nu erbjuda delar av Berghs utbud av kurser på plats i Östersund. – Vi vill skapa norra Sveriges samlingsplats för kreativitet, kunskap och inspiration, säger Sofia Klasson, delägare och PR-strateg Grand North.

Grand North arbetar med rådgivning, strategi, PR, kreativa koncept, innehåll, design och produktion och har sitt huvudkontor i Östersund. Grand North är öppen för etablerade aktörer och nya talanger att pröva sina vingar och föra in ett nytt tänk.

Samarbetet mellan Grand North och Berghs skapar möjligheter för talanger, kunder och branschkollegor att kunna ta del av branschledande kunskap utan att behöva ta sig till Berghs lokaler i Stockholm. Tillsammans kommer Grand North och Berghs att erbjuda kurser, inspirationsföreläsningar, skräddarsydda uppdragsutbildningar och kreativa workshops för företag och organisationer. Samarbetet inleds under hösten i samband med att kommunikationsbyrån flyttar till nya lokaler.

– Satsningen som Grand North planerar är helt rätt. Precis den typ av utveckling som branschen behöver som vi gärna är en del av. Att våga tänka om och tänka nytt. Vi tar en bit av utbudet från Sveavägen i Stockholm till Prästgatan i Östersund och skapar en kommunikationshubb i Jämtland, säger Cecilia Sjödin, Project Director på Berghs.

En samlingsplats för kreativitet, kunskap och inspiration

Just nu utvecklas en orörd innergård i centrala Östersund till ny arbets- och mötesplats. Grand North startar tillsammans med två andra Östersundsföretag ett Coffice med flexibla arbetsplatser. På samma innergård ryms ett café, galleri och ett eget kafferosteri. Här gör vi det möjligt för kreativa företag att samverka och utvecklas tillsammans. Inflyttning är planerad till den 1 september.

– Vi vill skapa norra Sveriges samlingsplats för kreativitet, kunskap och inspiration. Samarbetet skapar möjligheter för talanger, kunder och branschkollegor att kunna ta del av branschledande kunskap på plats i Östersund. Nära och kontinuerligt i vardagen, säger Sofia Klasson, delägare och PR-strateg Grand North.

Taggar: