Den här artikeln är inaktuell (eller gammal).  Här är Berghs aktuella kursutbud!

Berghs och J.Lindeberg i samarbetet Retail Display Project

Under tre veckor i maj är J.Lindebergs butik på Sankt Paulsgatan 3 skådeplatsen för ett unikt samarbete mellan J.Lindeberg och Berghs. Studenter från reklam- och designettorna har fått i uppgift att tolka varumärket J.Lindeberg i framtidens butiksmiljö. Av åtta begåvade team har tre valts ut som får möjligheten att visa upp sina projekt under var sin vecka.

Skrivet av Berghs School of Communication
Maj 2, 2012

”Vi är oerhört nöjda med det engagemang och kreativitet som eleverna visat. J.Lindeberg har tolkats på flera nya och intressanta sätt som går helt  i linje med varumärkets värdegrund och retailverksamhet”, säger Johan Lund Retail Manager på J.Lindeberg.

The Spectacle, In the name of nature, has no name och The Modern Dandy är de tre koncept som kommer visas upp under de tre nästkommande veckorna. Allt ifrån en manifestation för vansinnet som driver på innovationsrikedomen, hylla det dramatiska skandinaviska naturen samt lyfta fram bäraren av det välskräddade. I alla koncept har studenterna på ett framgångsrikt sätt tagit till vara på J.lindebergs värdeord Fashion and Function och Skandinavian heritage. 

Välkomna till J.lindeberg Södermalm Sankt Paulsgatan 3 mellan den 3 och 23 maj!