Berghs-studenter gör jobbsökarsajt som examensprojekt

Skrivet av
Berghs School of Communication
Maj 20, 2013
Lösningen som gruppen presenterade kändes lika enkel som självklar. Genom att låta studenter söka jobb genom en personlig video inspelad av Quick Channel som sedan visas på en jobbsökarsajt döpt Quick-ad, bidrog man inte bara till att föra studenter och arbetsgivare närmre varandra – man ökade också varumärkeskännedomen om Quick Channel.
Sajten Quick-ad har idag samlat många bidrag i form av talangfulla abetssökande examensstudenter från olika kommunikationsskolor i Stockholm.
Förra veckan gick presentationen av stapeln inför kunden, som blev så nöjda att spontanapplåder utbröts mitt i presentationen. Lisa Eliasson, deltagare i examensgruppen som arbetat med Quick-ad, berättar:
“Att ha tagit fram en idé som både berör ett relevant ämne och uppfyller vårt kommunikationsmål för produkten känns jättebra. På presentationen kände vi att allting föll på plats och vi är jätteglada att vår uppdragsgivare känner att de fick sina förväntningar uppfyllda”
Här kan du ta en titt på sidan Quick-ad!
Andra deltagare i gruppen är Josefine Helén, Carl Rets, Sofie Lundberg, Lisa Eliasson, Frida Lundell, Linn Svensson. Välkomna till Berghs slututställning den 25-26 maj för att spana in Quick-ad och alla andra studenters examensarbeten!