Den här artikeln är inaktuell (eller gammal).  Här är Berghs aktuella kursutbud!

Berghs-studenter håller hemlig presentation om sitt slutprojekt

berghs
Under våren har studenterna arbetat tillsammans med Sandvik Coromant - världsledande inom metallbearbetning. Samarbetet har fungerat så bra att gruppen har blivit inbjudna för att hålla ytterligare en slutpresentation, den här gången bakom lyckta dörrar för Sandvik Coromants kommunikations- och marknadsavdelning i Sandviken.

Skrivet av Berghs School of Communication
Maj 17, 2013

-Det känns jättekul att det gått så bra, och mycket är tack vare en bra dialog med Sandvik Coromant själva. För oss har det känts framför allt spännande, men också lite nervöst att få arbeta med ett “business-to-business”-projekt, något som är nytt för alla i gruppen, säger Isabelle MacDonald, produktionsledare i gruppen.

Studenterna har arbetat med uppdraget att digitalt förlänga och bredda Sandvik Coromants teman på de mässor de deltar på. Det ekonomiska landskapet har förändrats, och det har drabbat även antalet mässbesökare. Sandvik Coromant satsar, precis som resten av branschen, på de enorma mässor som är igång året runt, världen över. Men för att få ut ännu mer av det man investerar i krävs en förlängning av mässan, både för befintliga besökare och för dem som inte har möjlighet att gå.

Gruppen har tagit fram en digital strategi som innebär nervösa steg på oprövad mark för både Berghs-eleverna och för Sandvik Coromant. Tillsammans med strategin har studenterna också tagit fram PR-spår som kommer ge Sandvik stora fördelar gentemot sina konkurrenter vad gäller kommunikationens genomslag och innovation inom stålbearbetningsbranschen. Det är ett nytt grepp som kommer bryta mönstret vad gäller den traditionella produktlanseringen inom industrin och de har använt sig av de trender som marknaden uppvisar idag.

-Samarbetet med Berghs-studenterna har varit stimulerande och inspirerande. Det har varit en förmån att få jobba tillsammans med nästa generations potentiella medarbetare/kunder/partners och därigenom få en insikt i nya trender och hur man bäst utnyttjar dessa för att nå ut med sitt budskap. För att så många som möjligt ska få ta del av slutprojektet så har vi bjudit in Berghs-studenterna att komma till Sandviken för att, på plats, få möjlighet att presentera och diskutera sitt arbete med en större grupp medarbetare hos Sandvik Coromant, säger Marianne Nilsson, Project Manager – Communication and Marketing Relations vid AB Sandvik Coromant.

Medverkande Berghs-studenter 
Rebecca Hedberg (Interactive Communication – Creative), Erica Neuman (Marknadskommunikation), Magnus Norman (Marknadskommunikation), Isabelle MacDonald (Produktionsledning – operativ projektledning), Karoliné Nilsson (Strategisk kommunikation och PR) och Adam Strandberg (Reklam – Copywriter)