Den här artikeln är inaktuell (eller gammal).  Här är Berghs aktuella kursutbud!

Berghs utbildar Svenska Spel

Nu står det klart att Berghs School of Communication vunnit upphandlingen om Svenska Spel och därmed blir officiell utbildningspartner då Svenska Spel kompetensutvecklar sin personal inom marknadsföring och kommunikation.

Skrivet av Berghs School of Communication
Januari 30, 2013

Stockholm den 30 januari 2013.

Berghs och Svenska Spel tecknade i december ett samarbetsavtal avseende en rad utbildningsinsatser där Svenska Spel utbildar sin personal inom Berghs stora utbud av öppna och skräddarsydda utbildningar. Samarbetet möjliggör Svenska Spel att utbilda personal med olika kunskaper inom marknadsföring genom Berghs breda utbud av utbildningar i olika format och på samtliga nivåer.

Syftet med samarbetet, som löper över två år, är att öka företagets kompetens inom marknadsföring och bidra till att få mer effekt ut av sin kommunikation. Berghs har också förutsättningar att välja lärare och praktiska övningar speciellt anpassade till Svenska Spel.

Annika Wink, Director of Marketing Svenska Spel, kommenterar samarbetet:

”Svenska Spel ser fram emot ett utökat samarbete med Berghs som håller hög kvalité i sina utbildningar. Tillsammans med Berghs har vi möjlighet att vidareutveckla vår kompetens inom en rad för oss viktiga områden inom kommunikation.”

665

Samarbetet innefattar både öppna och skräddarsydda utbildningar inom marknadsföring. Från Integrerad marknads­kommunikation, Varumärkes- och affärsstrategi till direkt nya och anpassade utbildningsinsatser i exempelvis Strategisk marknadsföring, Relationsmarknadsföring och Att positionera och bygga varumärken.

”Berghs har tidigare utbildat flera medarbetare inom Svenska Spel, men nu fördjupas samarbetet ytterligare. Det ska bli väldigt spännande att få möjlighet att skräddarsy utbildningar efter Svenska Spels unika behov, i tillägg till att välkomna dem till Berghs stora öppna kursutbud”, säger Camilla Wallander, VD Berghs School of Communication
 

Svenska Spel bildades 1997 efter en sammanslagning av AB Tipstjänst och Penninglotteriet AB. Idag är Svenska Spel Sveriges ledande spelbolag med flera starka och välkända varumärken. I koncernen arbetar cirka 1 800 anställda. Svenska Spel erbjuder sport- och turspel i butik, på internet och i mobilen, samt spel på värdeautomater (Vegas). I koncernen ingår även Casino Cosmopol med Sveriges fyra internationella kasinon. Cirka 75 procent av den vuxna befolkningen spelar någon gång under året på något av bolagets spel. Svenska Spel ägs av staten och hela överskottet från verksamheten går tillbaka till samhället. Överskottet för 2011 blev 5 007 miljoner kronor. Svenska Spel är också Sveriges största idrottssponsor.