Berghsstudenter imponerar på Vattenfall

Skrivet av
Berghs School of Communication
Mars 12, 2013
Uppdraget gick ut på att arbeta fram en kommunikationsstrategi för Vattenfalls CSR-arbete innehållande både en strategisk grund, men även skisser på uttag i form av olika aktiviteter. Den vinnande gruppen, bestående av Anders Larsson, Patrik Möller, Sofie Tivenius, Per Bergqvist, Carl Wahlberg och Henrik Åkerström, hade i sin lösning fokuserat på att formulera en strategi som med utgångspunkt från den knepiga situation som Vattenfall sitter i just nu tog ett tydligt helhetsgrepp på Vattenfalls CSR-arbete idag och ritade ut en tydlig och intressant riktning inför framtiden.
Juryns motivering löd: ”För utmärkande kreativ höjd och strategisk insinkt”.
Vattenfall var så nöjda med de lösningar som presenterades av Berghs studenter att de nu kommer att låta valda representanter ur klassen arbeta vidare på det som presenterades mot arvodering för att presentera för flera personer på Vattenfall längre fram i vår.