Den här artikeln är inaktuell (eller gammal).  Här är Berghs aktuella kursutbud!

Bergsstudenter vann Framtida Uppslag 2011

tidsresan
Oskar Wettergren, Grafisk design och Johan Leandersson, Reklam, vann kategorin Framtida Uppslag i Bonniers Tidsskrifters Annonstävling: Nya Uppslag 2011.

Skrivet av Berghs School of Communication
Mars 31, 2011

Med motiveringen: ”En chockerande tanke för just den här tidningens läsare. En snyggt arbetad annons som utnyttjar uppslagets möjligheter, sätter sig i magen och skapar en bild om framtiden för mitt barn och mig som förälder – en bild ingen av oss egentligen vill dela. Som läsare kan vi dock inte missa annonsen som på ett elegant och humoristiskt sätt lyckas vara både modern och återanknyta till HSBs klassiska reklamfilmer skapade av Roy Andersson. Den här annonsen bär verkligen budskapet – bospara i tid”, vann berghsstudenterna (Oskar Wettergren, grafisk design och Johan Leandersson, reklam) kategorin Framtida uppslag i Bonniers Tidsskrifters Annonstävling: Nya Uppslag 2011.

– Det här känns jätteroligt och är en bra merit att ha med sig i cv:t, säger Oskar Wettergren som nu studerar första året på grafisk design.

– Jag och Johan som läser första året på reklamutbildningen, träffades under ett projekt på skolan. Vårt samarbete funkade så bra att vi bestämde oss för att arbeta tillsammans även utanför skolarbetet, avslutar Oskar.