Den här artikeln är inaktuell (eller gammal).  Här är Berghs aktuella kursutbud!

Finbesök på Berghs: Anrick Bregman

anrick
Under onsdagen fick Berghs besök av Anrick Bregman, digital director på Unit9 i London, som för två av diplomklasserna berättade om sitt arbete och visade upp en rad digitala projekt som tacklat utmaningen i att kombinera storytelling med interaktion.

Skrivet av Berghs School of Communication
September 8, 2011

Hur tar man med sig klassisk storytelling till det interaktiva klimatet som förändras varje dag? Vilken är den interaktiva motsvarigheten till en film som berör? Hur skapar man innehåll till hemsidor som kan upplevas av användaren, och inte bara betraktas? Hur får man en mottagare delaktig och kan en hemsida egentligen få dig att gråta? 

Det är frågor som Anrick Bregman, digital director på Londonbaserade Unit9, tampas med varje dag. Idag fick två av Berghs klasser träffa honom och höra honom berätta om sitt arbete på Unit9 och hans sidoprojekt Tango & Hawaii, där han utforskar och utvecklar kodade installationer på internet. Genom en rad exempel visade Anrick några av de kampanjer och projekt han arbetat med, berättade om fallgropar och sättet projekten emellanåt landar i något helt annat än det han själv – för att inte tala om kunderna – trott från början. 

En lång intervju med Amrick dyker upp inom kort på Berghs.se, men redan nu kan du spana in Amricks kreativa arbete på Unit9.