Studentbyrån ska levandegöra slututställningen 2017

Tolv utvalda studenter från de olika utbildningarna ska under våren arbeta med att konceptualisera och ta fram slututställningen på Berghs School of Communication för att aktivera besökare och skapa något minnesvärt.

Berghs Grad Show är ett årligen återkommande event där arbeten från avgångsstudenter på de sex olika kommunikationsutbildningarna visas upp.

Studentbyråns uppgift är att arbeta fram ett huvudkoncept som sätter tonen för och levandegör slututställningen. Berghs är uppdragsgivare och studenterna arbetar med detta som sitt examensprojekt.

– Utmaningen i år ligger i att lyfta ett relevant ämne som speglar samtiden, samtidigt som det inspirerar och aktiverar besökarna. Fokus ligger på att skapa en upplevelse snarare än en utställning, säger Christopher Waldekrantz, Creative Director på Berghs samt uppdragsgivare för årets slututställning.

För att lyckas med uppdraget har Studentbyrån hjälp av Juno PR och kommunikationsbyrån Pool som är experter på att skapa meningsfulla upplevelser.

– Det känns kul att få vara en del av processen och leda studenterna framåt i arbetet. Att fokuset i år ligger på just upplevelser gör det extra roligt eftersom vi arbetar dagligen med att lyfta upplevelser som konkurrensmedel för att skapa minnesvärd kommunikation, säger Hanna Steiner, VD och grundare på Pool.

Temat för slututställningen varierar varje år men grundar sig alltid i rådande utmaningar eller trender i kommunikationsbranschen.

– Vårt största fokus ligger på att skapa någonting som besökarna faktiskt kommer ihåg, då räcker det inte att vara lagom. Vi experimenterar med hur och vad man kan addera för att förstärka både kommunikation och upplevelsen på plats, säger Carl Cerstrand, AD i Studentbyrån.

Årets slututställning går av stapeln 18 maj och pågår under tre dagar.

Berghs Studentbyrå 2017 består av:

Carl Cerstrand, Art director
Denice Olsson Galli, Strateg
Ebba Vålvik, Produktionsledare
Fariz Syed, Produktionsledare
Joel Clasén, Grafisk formgivare
Julia Elfgren, Copywriter
Linda Persson, PR
Mathilda Nordlander, Strateg
Max Näslund, Digital strateg
Nathalie Folkeryd, PR
Oscar Mazur, Digital kreatör
Philip Nyman, Grafisk formgivare

Berghs redaktion

Den här artikeln är producerad av Berghs redaktion. Berghs redaktion består av medarbetare på Berghs kommunikationsavdelning, Berghs Communications, samt gästskribenter, lärare och studenter. This content is produced by Berghs.