Den här artikeln är inaktuell (eller gammal).  Här är Berghs aktuella kursutbud!

Kommunikation räddar liv

Våra studenter är med i kampen mot spridningen av HIV. Det finns många sätt att använda kommunikation på för att förändra världen, våra studenter hittade sitt sätt att bidra till kampen som Musikhjälpen 2014 belyser i år, detta genom att auktionera ut sina kommunikationstjänster till förmån för årets tema.

Skrivet av Berghs School of Communication
December 11, 2014

En av decembers fina traditioner är Musikhjälpen, ett projekt lett av SR och SVT. Varje år belyser man ett problem i världen, men utbildar Sverige i det och samlar samtidigt in pengar för att hjälpa till att bekämpa problemet. I år är ämnet spridningen av HIV. Berghs studenter var inte sena med att gå med i kampen i Musikhjälpens namn. 

Två av heltidsutbildningarnas klasser, Reklam – art director/copywriting (år 1) och några studenter från Grafisk Design (år 2), startade ett varsitt initiativ som man kan buda hem på Tradera, där de använder sig av de det gör bäst: kommunicerar. 

1244

Reklamklassen erbjuder sina tjänser i form av en annons. Ropar ni hem annonsen innebär det att:
Ert företag formulerar en brief eller ett uppdrag till oss.
Vår klass på 24 personer delas upp i 6 grupper.
Varje grupp presenterar en idé/lösning.

 

 

1245

Studenterna från Grafisk designklassen auktionerar ut en grafisk profil. I paketet ingår att vi tar fram:
Ny logotyp.
Färgval.
Val av typsnitt.
Enklare guidelines (do’s and don’ts, strategi, bildmanér etc.).
Två korrvändor där uppdragsgivaren ger feedback.

 

Budgivningen pågår fram till söndag, du hittar reklamklassens auktion här och grafisk designstudenternas auktion här.

I och med dessa auktioner vill klasserna utmana andra design- och kommunikations skolor att auktionera ut sina kunskaper och kreativitet.