Den här artikeln är inaktuell (eller gammal).  Här är Berghs aktuella kursutbud!

Kyrkofönstren och Toys Are Us vinnare i Snygg-Berghs

Berghs_entre
Nu är den kreativa tävligen Snygg-Berghs avgjord. De vinnande bidragen, som nu finns att skåda i Berghs lokaler på Sveavägen i Stockholm, blev Kyrkofönstren och Toys Are Us.

Skrivet av Berghs School of Communication
Juni 28, 2011

Projektet Snygg-Berghs började tidigt i våras och utgångsläget var följande: ett klassrum och två valfria ytor på Berghs lokaler på Sveavägen i Stockholm skulle dekoreras med foliedekor och icke-belysta eller belysta skyltar. Tävlande var första årsstudenterna i Grafisk design. Femton grupper, varav flera med fler än ett tävlingsbidrag, deltog. Tävlingens ledord var kommunikation och olika tolkningar av ordet. Systemtext sponsrade, för andra året i rad, med skylt- och dekormaterial och know-how. I juryn satt Pär Lager, VD, och Pål Pettersson, ämnesansvarig på Grafisk design på Berghs School of Communication samt Anu Pöppel och Malin Hansson från Systemtext. De vinnande bidragen får hänga kvar tills en mer kreativ lösning presenteras i samband med kommande Snygg-Berghs.

Nu är vinnarna äntligen korade och på prispallen står projekten Kyrkofönstren och Toys Are Us. Bakom Kyrkofönsteridéen hittas studenterna Daniel Berglund och Daniel Åberg; bakom Toys Are Us finns Anna Malmström, Emelie Lindh och Knut Stahle. Pål Pettersson, ämnesansvarig Grafisk Design, har arbetat med grupperna under hela resan:

Kyrkfönsteridén är en både starkt kommunikativ idé och dekorativ lösning som bl.a passar in i den gamla kyrksal som numera är ateljé. Av Toys are us-gruppen blir man bara glad. En idé som är både lekfull och som visar hur ljusskyltar kan utformas på ett kreativt sätt” säger Pålle, programansvarig för Grafisk design.

177

179

180

181