Rapport från Cannes

Skrivet av
Berghs School of Communication
Juni 23, 2011
Digge hälsar:
”Nu har halva Cannes-veckan passerat och Berghs kan nu stoltsera med ett bronslejon i Cyberkategorin för Don’t tell Ashton. Det är fortfarande otroligt roligt att våra duktiga studenter kammar hem priser i vuxenklassen. I övrigt kan rapporteras att Google och Old Spice är storvinnare och plockar pris efter pris. Självklart extra kul med grand prix för Wilderness Downtown/Google Chrome där duktiga svenska B-Reel producerat.
Under tisdagen höll Berghs en egen master class, där VD Pär Lager och tidigare studenterna Maja Folgerö (idag på BBH New York) och Victoria Nyberg (idag på Naked London) pratade om framtidens kreatörer och visade studentcase. Många stannade kvar efteråt och ville anställa både Maja och Victoria, liksom komma till Berghs för att föreläsa och sno studenter.
På onsdagkvällen bjöd Berghs, tillsammans med TV4 och Komm, in till mingel. I 30-gradig värme träffades närmare 800 internationella och svenska vänner för att svettas, ta ett glas rosé och prata reklam.
Årets seminarieprogram är riktigt maxat med talare som Malcolm Gladwell, Edward de Bono, Arianna Huffington, Eric Schmidt, Martha Stewart bara för att nämna några få. En rikigt rolig och bra talare var även Dana Anderson från Kraft som tipsade om hur man beter sig på en pitch.”