Den här artikeln är inaktuell (eller gammal).  Här är Berghs aktuella kursutbud!

Snacka om reaktioner! del 2 – Ice Bucket Challenge

skarmavbild    kl. ...png

I den andra delen av Berghs Studentbyrås miniserie ”Snacka om reaktioner!” behandlar expertpanelen ALS - Ice Bucket Challenge. Kampanjen blev en viral succé, men följde budskapet med på resan?

Skrivet av Berghs School of Communication
Maj 17, 2016

Förra veckan kunde vi avslöja att som en del i årets slutevenemang, med tema ”Act/React”, släpper Berghs Studentbyrå en miniserie där experter inm kommunikation tar sig an olika kampanjer från året som gått som väckt mycket reaktioner. I det andra avsnittet samtalar panelen om ALS – Ice Bucket Challenge, som blev en enorm succé och spreds världen över med en rasande fart. Men följde budskapet med på resan?

Middagskvartetten består av kommunikationsexperterna:
Hanna Hjalmarsson – Reklamforskare på Stockholms Universitet
Daniel Hallberg – Art Director på reklambyrån King
Sara Leffler Morge – VD på Friends Agenda
Bobo af Ekenstam – Grundare av Docere