Den här artikeln är inaktuell (eller har något år på nacken).  Här är Berghs aktuella kursutbud!

Snacka om reaktioner! del 3 – När kommunikation berör

I den tredje delen av Berghs Studentbyrås miniserie ”Snacka om reaktioner!” pratar expertpanelen om när kommunikation berör. Kampanjen som lyfts upp är Kära pappa och frågan som experterna ställer sig och varandra är huruvida reaktionerna som skapats kan förändra en större strukturell fråga.

I kortfilmen ”Kära pappa” visas en bister verklighet om hur många flickor och kvinnor tvingas utstå kränkningar och våld i sitt dagliga liv. Filmen blev en viral succé och delades tiotusentals gånger på sociala medier under sina första timmar, främst genom att den svenska journalisten och föreläsaren Emanuel Karlsten delade filmen på sin Facebook. Men vad är det som gör att den berör? Hur skiljer sig just den kampanjen från annan emotionell kommunikation och kan reaktionerna som skapats förändra en större strukturell fråga?

Middagskvartetten består av kommunikationsexperterna:
Hanna Hjalmarsson – Reklamforskare på Stockholms Universitet
Daniel Hallberg – Art Director på reklambyrån King
Sara Leffler Morge – VD på Friends Agenda
Bobo af Ekenstam – Grundare av Docere