Årets tema på Berghs slutevent rör reaktioner, där upplevelsen av kommunikation bjuder in till medvetet och omedvetet deltagande. Fyra kommunikationsexperter ger sina perspektiv på fyra kampanjer där olika perspektiv ger nya perspektiv.
Middagskvartetten består av kommunikationsexperterna:
Hanna Hjalmarsson – Reklamforskare på Stockholms Universitet
Daniel Hallberg – Art Director på reklambyrån King
Sara Leffler Morge – VD på Friends Agenda
Bobo af Ekenstam – Grundare av Docere
Del 1 av 4: Joe and the Douche
Om juicemakaren Joe and the Juice läckta interna video som fick omfattande kritik. Frågan i avsnittet är om videon hjälpt eller stjälpt varumärket.
Del 2 av 4: Seriöst, eller?!
ALS Ice Bucket Challenge blev en stor succé globalt. Hur kommunikation behöver en rolig faktor för att vilja delas och spridas. Men följer budskapet med på resan?
Del 3 av 4: När kommunikation berör
Vad är det som gör att den svenskregisserade kampanjen Kära pappa berör en så djupt? Hur skiljer sig just den kampanjen från annan emotionell kommunikation och kan reaktionerna som skapats förändra en större strukturell fråga?
Vad är det som gör att den svenskregisserade kampanjen Kära pappa berör en så djupt? Hur skiljer sig just den kampanjen från annan emotionell kommunikation och kan reaktionerna som skapats förändra en större strukturell fråga?
Del 4 av 4: Ståndpunkt på agendan
Avslutningsvis pratas det om Liberalernas nya logotyp, och vad det går att göra när reaktionerna drar iväg åt ett helt annat håll än det som var ämnat från början.
Seriestart:
Avsnitten släpps dagligen mellan 16-19 maj kl. 08.00 på Berghs egna kanaler samt på Dagens Media.
När filmerna släpps kommer de även att finnas på YouTube och Vimeo.