Artiklar

Denna artikel är lite äldre! Här hittar du vårt aktuella kursutbud.

Studentbyrå släpper podcast om känslodriven kommunikation

podd

Temat för årets slututställning är emotions och nu släpper Studentbyrån podcasten Gåshudsfaktorn som skall utforska ämnet. I fem avsnitt träffar man gäster både från reklambranchen och utanför för att hitta koden till hur man skapar känslodriven kommunikation.

Maj 5, 2015

Studentbyrån är den grupp studenter som arrangerar och marknadsför slututställningen på Berghs School of Communication. Nu släpper de en podcast om temat för att både inspirera kring och utforska ämnet.
 
I det första avsnittet ligger fokus på känslan sorg och gästerna är Jessica W Sandberg på SOS barnbyar samt plannern Patrik Lundborg på Kärnhuset som nyligen fick Fonus som kund. I nästa avsnitt kommer temat vara glädje och då har man bjudit in Clowner utan gränser samt copywritern Hedvig Hagwall Bruckner på King.
 
- Podden blir vårt experiment där syftet är att se om det finns en universell faktor för att kommunicera känslor. Vi vill djupdyka ner i några specifika känslor som kommunikatörer ofta använder och se vad mekanismerna bakom är, liksom hitta matrix, säger Sandra Olt, projektledare för podcasten. 
 
Podcasten heter “Gåshudsfaktorn”, kommer komma ut ungefär var femte dag och finns nu tillgänglig på både Acast och iTunes.