Den här artikeln är inaktuell (eller gammal).  Här är Berghs aktuella kursutbud!

Studenter Brand X-kuppar på Stureplan

prkupp
Brand X börjar lida mot sitt slut. Klockan tolv på onsdagen var det dags för inlämning för samtliga studentgrupper. På fredag sker presentationerna, då ska grupperna pitcha sina koncept till kunden – Arla – enligt briefen ”unleash the potential of MILK”. Men redan nu börjar projekten göra sig påminda, till exempel på Stureplan.

Skrivet av Berghs School of Communication
November 9, 2011

En av grupperna som haft fullt upp inatt är grupp 7, som under natten till onsdagen pyntat granen på Stureplan med Arlas klassiska rödvita mjölkpaket. Tanken är att paketen ska ge en illusion av ett julklappshav och bidra med en sneakpeak av gruppens bidrag, som presenteras på fredag: ”ge näring till ditt inre barn”, står det i anslutning till kartongerna.

Syftet är att väcka nyfikenhet kring Brand X och visa Arla i ett kreativt och annorlunda spelrum som går helt i linje med gruppens bidrag. ”Vi ville få uppmärksamhet kring vår kund och vår idé redan innan presentationen på fredag genom att pimpa Stureplansgranen med Arlapaket”, beskriver gruppen och fortsätter ”vi ville göra något som väcker uppmärksamhet och nyfikenhet kring vår idé och kampanj genom att placera mjölken på ett ställe man knappast förväntar sig att se den”

292

293

294

Arbetsgruppen bakom kampanjen och pr-kuppen består av:

 

Channa Ortmark: Produktionsledning/Operativ projektledning

Emma Cornér : Strategisk kommunikation och Pr

Sofia Persson: Berghs Bachelor

Calle Öström: Reklam

Fredrika Du Rietz: Marknads­kommunikation

Mikael Ståhl: Interactive Communication

Henrik Callerstrand: Grafisk design

Jacob Hallsten: Interactive Communication