Den här artikeln är inaktuell (eller gammal).  Här är Berghs aktuella kursutbud!

Studenter vinner Gulltaggen för Bright Light

nordiskestud

Förra veckan vann tre Berghs-studenter norska Gulltaggen för lösningen Bright Light för Ray-Ban. Studenterna tävlade i kategorin Bästa Studentarbete och vann i konkurrens av 40 andra nominerade bidrag.

Skrivet av Berghs School of Communication
Maj 2, 2012

Juryns motivering löd:

”Vinnerjobben er én av tusen location-tjenester, men med den lille twisten som gjør hele forskjellen. Tjenesten presser ikke på oss produkter, har akkurat passelig avsenderidentitet, og tilbyr en nyttigtjeneste som vi har bruk for. Dette skaper godvilje og styrker merkevaren. For når solen titter frem fra skyene og skyggene strekker seg fra bygningene: Hvor finner vi sola? Ray-Ban Bright Light gir ikke bare svaret, men også en mengde fine verktøy som hjelper oss å rømme skyggene. Nå håper vi at Ray-Ban tar hintet og gjennomfører Bright Light sammen med vinnerne av Årets Nordiske studentarbeid.”

Vinnarna går andra året på Berghs diplomutbildning Reklam – Art Director/Copywriter och heter Eva Wallmark, Michal Sitkiewicz och Rickard Beskow. Casefilmen för Bright Light går att titta på här.

Bland de nominerade bidragen till Gulltaggen 2012 fanns hela åtta bidrag från Berghs studenter.