Den här artikeln är inaktuell (eller gammal).  Här är Berghs aktuella kursutbud!

Studenterna har konkretiserat vårt uppdrag bra

bergh frankdandy montr
Frank Dandy var en av årets uppdragsgivare då Berghs examensgrupper skulle sätta tänderna i sin allra sista kommunikationsutmaning i skolans regi. Vi fick en pratstund med Daniel Westerberg VD och Sami Tolppi Art Director på Frank Dandy, timmarna innan Berghs Exhibition öppnar portarna för det stora vernissaget.

Skrivet av Berghs School of Communication
Maj 23, 2013

Hej Daniel och Sami! Berätta, hur har våren med Berghsstudenterna varit?
Det har varit grymt roligt, inspirerande, lärorikt och bra på alla sätt och vis. Vi hade ganska stora förhoppningar om att det skulle bli ett bra projekt redan när vi gick in i det, och än så länge har alla förväntningar infriats. Studenterna har varit väldigt duktiga och det var kul och lärorikt att se en utomståendes perspektiv på vårt varumärke. Det är lätt att ruta in sig i ett hörn själv om man inte får någon objektiv inblick ibland på vad man gör, tror jag. Det känns dessutom som att Frank Dandy som uppdragsgivare fick en bra sammansatt grupp.

Vilken har varit den största utmaningen under resans gång?
Det är nog tiden, vår tid alltså. Att sätta av tid i en stressad vardag för att göra projektet så bra som möjligt.

Idag får vi se slutresultatet, vad tycker du som uppdragsgivare?
So far so good! Vi tror det kommer att bli bra. Vi har fått en slutpresentation att utgå ifrån och jag tycker att studenterna har lyckats konkritisera uppdraget bra. Vår upplevelse är att de har löst våra problem, eller lyckats sätta ord på dem i alla fall. Det känns som det.