Artiklar

Denna artikel är lite äldre! Här hittar du vårt aktuella kursutbud.

Studentröster om Brand X

brandx framsida

I fredags var det kick off för Brand X, där kunden i år är Arla och briefen löd "unleash the potential of milk". Målgruppen är unga vuxna och uppdraget kan i korthet beskrivas med orden: "gör mjölk relevant". Lätt uppgift? Vi frågade några studenter.

Oktober 31, 2011

 

279

Sara Böttiger, Grafisk Design & Björn Hermansson, Produktionsledning/Operativ Projektledning

Hur känns briefen ”Unleash the potential of MILK”?

Sara: Det känns jätteroligt. Arla är ett svenskt, klassiskt märke.

Björn: Jag älskar mjölk och senast igår pratade jag om att jag just har slutat dricka mjölk till maten, så jag känner mig verkligen träffad.

Vilken är den största utmaningen med projektet?

Sara: Att göra mjölk relevant för målgruppen, det tror jag är den största utmaningen.

Björn: Som produktionsledare/operativ projektledare tycker jag utmaningen ligger i att få gruppen att arbeta tillsammans, det vill säga inte bara slutprodukten utan vägen dit.

Har ni hunnit förbereda er?

Sara: Vi har pratat ihop oss bra och det känns som att gruppen är tight. Vi vet vad vi vill och kan våra roller. Sedan är det spännande att alla har sin egen koppling till mjölk, det ska bli jätteroligt att sätta oss i gruppen och se vad vi har för personliga kopplingar och lägger för värderingar i Arla mjölk.

Madeleine Engelbrecht, Strategisk kommunikation & PR:

Vad tänker du om årets brief? 

"Jag dricker mjölk själv så den här briefen känns jättekul. Den största utmaningen blir nog tidspressen, att hinna strukturera upp tiden och göra research."

280

Tobias Lund & Jesper Bryngelsson, Berghs Bachelor.

Vad förväntar ni er av de kommande veckorna?

Jesper: Jag förväntar mig mycket jobb. Jag är glad när det var mjölk som briefen handlade om, det var oväntat och en rolig grej. Jag saknar mjölk och har inte druckit det på länge.

Tobias: Jag känner verkligen att jag ligger rätt i målgruppen, vilket är bra. Man får nog gå till sig själv och se vad det är för motstånd under arbetets gång.

Vilken är den största utmaningen?

Båda: Tiden. Att hålla tiden och hinna klart. Det är en stor grej