Den här artikeln är inaktuell (eller gammal).  Här är Berghs aktuella kursutbud!

The winner takes it all

berghshyper
Den 19 november möttes ett lag som representerade Berghs och ett lag som representerade Hyper Island i en pitchtävling. På två och en halv timme skulle de ha en färdig pitch redo att presenteras för drygt 300 personer från mediebranschen. Segrande ur tävlingen gick Berghs fantastiska studenter!

Skrivet av Berghs School of Communication
November 26, 2014

Berghs team bestod av Rasmus Tsardakas Renhuldt, Tobias Lindborg och Nils Axel af Malmborg. De fick två uppgifter, dels skulle de få konverteringsgraden på Halebops hemsida att öka i mobilen, då många av deras köp på hemsidan sker via datorn. Den andra uppgiften var att de skulle skapa en starkare närvaro i sociala medier.

 – Vi skapade en app åt Halebop där vi kokade ihop båda casen. Själva grundidén är att kunderna ska få ut det mesta av sin surf i sitt abonnemang, säger Rasmus.

Konceptet går ut på att du kan ge bort den surf du inte använder. Till exempel, om du har Halebop Rubbet med 3GB i månaden, men bara använder 2GB, då kan du spara den 1GB och ge bort den till vänner månaden efter. Förutsatt att de har Halebop.

 – Vi kallar det att ”boppa”. Det är ett spel på Halebops kampanj ”lovebombing” som de jobbar med nu, men på en helt ny nivå, lägger Rasmus till.

För att öka konverteringsgraden skapade de en funktion som gav bonussurf att ”boppa” när du köper i en mobiltelefon.

Stort grattis till Rasmus, Tobias och Nils!