Den här artikeln är inaktuell (eller gammal).  Här är Berghs aktuella kursutbud!

Tidningsannonsen “Vindsvåning är ett sätt att leva” nominerad till Guldägget

storstadsmissionen

Berghsstudenternas “Vindsvåning är ett sätt att leva” har nominerats till Guldägget i kategorin tidningsannons.

Skrivet av Berghs School of Communication
April 11, 2011

– Det känns jättekul och vi har fått väldigt mycket positiv
respons på annonsen, säger Johan Täppmark, AD.

Idén kom till för ett halvår sedan då den debatterade DN-artikeln ”Vindsvåningar har blivit ett sätt att leva” publicerades och fick en hel del uppmärksamhet.

– Vi kände väl ganska direkt att det vore kul att göra en motpol, man
blev ganska provocerad av att läsa DN-artikeln. Så satt vi oss på en
lunch och skrev ihop annonsen. Vi slängde sedan upp annansen på internet
och den fick spridning ganska direkt, säger Daniel Åhlman, Copywriter.

Trots att Stadsmissionen som står som kund, inte kände till annonsen från början har de bara gett positiv respons.

– I och med att vi senare fick den publicerad på riktigt i
Falu Kuriren, kunde vi även delta med annonsen i Guldäggets
tidningsannonskategori, säger Marcus Sjögren, Copywriter. Och det är ju
kul, tilläger han.