Den här artikeln är inaktuell (eller gammal).  Här är Berghs aktuella kursutbud!

Tre trender inom varumärkespositionering

Varumärkespositionering handlar om att göra rätt saker. Allt ett företag säger och gör är en del av varumärkespositioneringen. Åsa Myrdal Bratt, varumärkesexpert och kursansvarig för Berghs kurs Varumärkes- och affärsstrategi, delar med sig av trender inom varumärkespositionering.

Skrivet av Berghs School of Communication
September 15, 2014

1175

Krishantering

Autenticitet

Nya medier

Som varumärkesspecialist förespråkar Åsa en medvetenhet om att allt påverkar och att man inte kan dölja något. Hållbarhet är också en stark trend. Där är full transparens helt avgörande för att man ska lyckas. Att skapa en fasad är inte så svårt, men människor söker äkthet och vill kunna lita på företagen.

”Vi kommer nog också att se en utveckling av varumärkestänkandet inom serviceområdet i Sverige framöver. Att kunden är nöjd räcker inte längre för att särskilja sig. Det finns många fler emotionella belöningar att ge kunden. Istället för att bara bli nöjd, kan man till exempel bli inspirerad, upplyft, känna sig fri eller trygg.”

Åsa Myrdal Bratt leder kursen Varumärkes- och affärsstrategi på Berghs som startar 30/9. Är du nyfiken? Läs mer om kursen och ansök här.

Taggar: