Tre trender inom varumärkespositionering
Skrivet av
Berghs School of Communication
September 15, 2014
Krishantering
Autenticitet
Nya medier
Som varumärkesspecialist förespråkar Åsa en medvetenhet om att allt påverkar och att man inte kan dölja något. Hållbarhet är också en stark trend. Där är full transparens helt avgörande för att man ska lyckas. Att skapa en fasad är inte så svårt, men människor söker äkthet och vill kunna lita på företagen.
”Vi kommer nog också att se en utveckling av varumärkestänkandet inom serviceområdet i Sverige framöver. Att kunden är nöjd räcker inte längre för att särskilja sig. Det finns många fler emotionella belöningar att ge kunden. Istället för att bara bli nöjd, kan man till exempel bli inspirerad, upplyft, känna sig fri eller trygg.”
Åsa Myrdal Bratt leder kursen Varumärkes- och affärsstrategi på Berghs som startar 30/9. Är du nyfiken? Läs mer om kursen och ansök här.