Den här artikeln är inaktuell (eller gammal).  Här är Berghs aktuella kursutbud!

Vinnarna korade i PrimeLab Creative Awards

Berghs och Prime lanserade i december ett initiativ för att uppmuntra innovativ, kanaloberoende kommunikation hos kreativa studenter, PrimeLab Creative Awards. Under torsdagkvällen presenterades de nominerade bidragen och den vinnande arbetsgruppen, som belönades med 25 000 kronor. Briefen var att aktivera Pågens varumärkeslöfte ”Bakar med kärlek”.

Skrivet av Berghs School of Communication
Februari 7, 2013

Det vinnande teamet, båda från Berghs, Rikard Linder, AD, och Pontus Levahn, Copy, utformade ett bidrag som är starkt i både koncept och genomförande, inte minst har det en relevant koppling till ett aktuellt sammanhang. Bidraget heter ”Baking for Syria” och har kopplat ihop Pågens löfte med den rådande brödbristen i Syrien.

Juryns motivering lyder:

”Genom att fånga en aktuell och relevant händelse har man visat att integrerade koncept inte behöver handla om kanaler – utan om sammanhang. Man har förstått betydelsen av trovärdiga ambassadörer och vikten av talespersoner för medialt genomslag. Löftet ”Pågen bakar med kärlek” har bevisförts genom ett koncept som både hjälpt till med att ta hand om ett akut problem och samtidigt skapat en plattform för framtida aktiveringar.”

”Fortfarande idag är merparten av kommunikationstävlingarna uppdelade i kategorier efter kanal. Prime, precis som Berghs, har länge drivit frågan om kanaloberoende kommunikation, och att det blev så stort intresse redan första året visar att det finns ett behov av en den här typen av tävling.” säger Peter Lindgren, Creative Director, Prime.

Vinnare:
Rikard Linder
Pontus Levahn

 

Totalt tävlade 55 unga kreatörer med 25 bidrag från sex olika utbildningar. Bland de tävlande lyftes tre bidrag upp lite extra genom nomineringar, varav bidraget ovan vann. Bland de två nominerade, som därmed hamnade på delad andraplats, hittades också Berghsstudenterna Karin Nordström (Art director), Anna Werkell (Copywriter), Johan Lagerwall (Grafisk Designer) och Isabelle MacDonald (produktionsledare). 

 

Juryn bestod av:

  • Åsa Marklund, marknadschef Berghs
  • Boel Lagerwall, kommunikations­chef Pågen
  • Peter Lindgren, Creative Director Prime
  • Charlotte Witte, chef marketing communication, Prime
  • För kommentarer, kontakta:
  • Peter Lindgren, Creative Director Prime 
  • Åsa Marklund, marknadschef Berghs