Artiklar

Denna artikel är lite äldre! Här hittar du vårt aktuella kursutbud.

Volontaire blir Berghs huvudbyrå

Berghs är en av världens bästa kommunikationsskolor. Därför ställdes höga krav när man sökte en ny huvudbyrå med uppdrag att ta ett helhetsgrepp om kommunikationen när den prisbelönta skolan antar nya affärsutmaningar. Efter en noggrann urvalsprocess föll valet på Volontaire.

Mars 27, 2013

– Vi vill samarbeta med en byrå som delar vår syn att framtidens kommunikation är värderingsstyrd och bygger på hållbarhet, säger Åsa Marklund, marknadschef på Berghs.

Berghs nämns ofta som världens bästa kommunikationsskola. Förra året gick två av fem priser i Cannes Future Lions till Berghsstudenter, samtidigt som skolan blev först med att vinna utmärkelsen "världens bästa kommunikationsskola" två år i rad 2009 och 2010.

– Vi ser fram emot vad som ska hända när man kombinerar Berghs kreativa urkraft med vår affärsidé om handlingsbaserad kommunikation, säger Carl Unger, vd för Volontaire.

I syfte att ytterligare stärka Berghs position som utbildningsaktör mot näringslivet gör skolan en långsiktig satsning på den egna kommunikationen genom att engagera en uttalad huvudbyrå. Volontaires uppdrag blir att hjälpa Berghs till nästa nivå såväl kreativt som affärsmässigt. Den prisbelönta skolan räknar numer hela Norden som sin målgrupp, samtidigt som man tydligare vill rikta sig till näringslivet och vidareutbildning.

– Idag är det tydligare än någonsin att alla måste kunna kommunicera för att nå sin fulla potential, oavsett yrke. Vi ville ha en partner som kunde hjälpa oss att bevisa att den vägen går genom våra dörrar, säger Camilla Wallander, vd för Berghs.

Urvalsprocessen baserades på hur väl de olika byråerna levde upp till kriterier som vilja att ha en levande dialog, engagemang, integrerad kommunikation, idéhöjd, affärsförståelse, relationsbaserad kommunikation och inte minst förmågan att skapa hållbar kommunikation:

- Vi sökte en byrå med dokumenterad erfarenhet av att skapa långsiktiga projekt snarare än kortlivade kampanjer, där samsyn på arbetsprocess och omvärldens utmaningar inom kommunikation spelade en stor roll, säger Åsa Marklund, marknadschef på Berghs.

 

Fotograf Håkan Elofsson