BERGHS I ALMEDALEN: Krävs det mänsklig intelligens för att vara kreativ och tänka nytt?
I dagens snabba värld kan vem som helst frigöra sin kreativa potential och skapa anmärkningsvärt arbete på några sekunder tack vare de senaste framstegen inom ny teknik. Har vi passerat gränsen där generativ AI matchar människans kapacitet till kreativitet och innovation? Vad är sann mänsklig kreativitet och hur tar den sin form?
- Datum
- 25 juni 2024
- Tid
- 15:15 – 16:00
- Plats
- Sankt Clemens kyrkoruin, S:t Klemensgatan, Visby, Sverige
Se på karta
Välkommen till ett spännande seminarium som går på djupet i jakt på det som faktiskt skapar och driver kreativitet och innovation. Vi delar insikter och spaningar vi samlat på oss under våren. I takt med att kreativa aktiviteter - från kommersiella texter till foto, film, musik och konst - utmanas och omformas av generativ AI, väcks frågan om kreativitet och nytänkande enbart är förunnat människan.
Finns det tecken på att vi snart har helt automatiserade processer eller är det tvärt om så att maskiner aldrig kan bli kreativa och nytänkande, varken i närtid eller ens i en överskådlig framtid? Vi vill utforska kreativitetens kraft i all dess röriga, oavslutade härlighet, från den första gnistan av en idé till dess slutliga förverkligande. Inspirerande case från Berghs studenter, Prime och internationella exempel.
I år är vi i återigen i Sankt Clemens Ruin! Vi ses där!
DATUM
Tisdag 25 juni 2024
TID
15:15 – 16:00
PLATS
Sankt Clemens Ruin, Tranhusgatan 6
Här kan du se hela Almedalsprogrammet
Medverkande:
- Camilla Wallander, vd, Berghs School of Communication
- Joakim Thulin, Head of Insight, Berghs School of Communication
- Patrik Hambraeus, Learning Developer, Berghs School of Communication
- Matilda von Schéele, Senior Strategist Prime
Fler event
ÖPPET HUS 2025
Den 6 februari 2025 öppnar vi upp dörrarna till Berghs och välkomnar dig som funderar på att söka till ett […]
Berghs Morning Routine: lyckas med din marknadsföring inom gaming
Välkommen på frukostseminarium! Gaming har gått från att vara en subkultur till en central del av vår popkultur. Och är en marknadsföringskanal!
An AIEd Unconference: More talk, more action
How can AI transform education and help us create the learning of the future?