Berghs Morning Routine 22 februari – Emotional Commerce

22 februari 2022
Tid | 08:30 – 09:30 |
Plats |
Bobergsgatan 48, Stockholm, Sverige Se på karta |
Emotional Commerce - att hälla känslor i algoritmerna
Att varumärken måste vara emotionella och syftesdrivna för att beröra, engagera och skapa lojalitet är de flesta överens om. Ändå är det lätt att glömma bort den känslomässiga aspekten i digital handel, som istället ofta är rationell, teknik- och datafokuserad.
För att skapa ett starkt varumärke i en digital miljö måste vi därför kombinera data och funktioner med emotioner. Kort sagt, vi behöver hälla känslor i algoritmerna.
Under en intensiv timme diskuterar vi, Sophia Båge, Bengt Wessborg och Dan Lindgren (lärare på kursen Digital försäljning med fokus e-handel) psykologi, användarbeteenden och hur man kan öka försäljningen genom att bättre förstå hur människor fattar sina beslut.
– Hur vi fattar beslut
– Empati och varumärke i en digital värld
– Teknik – en blocker eller en enabler?
– “Cookiedöden” och vikten av ett stark varumärke.
Var?
Seminariet hålls i våra nya lokaler i Norra Djurgårdsstaden på Bobergsgatan 48 (ingång från gränden). Viktigt att vara på plats i god tid då vi stänger dörrarna kl. 08.30. Det serveras kaffe/té och smörgås från kl. 08.15.
Övrigt
Seminariet kan komma att fotograferas för interna och externa kanaler.
Kontakta info@berghs.se om du har frågor eller önskar avboka din plats.