Berghs Morning Routine 22 februari – Emotional Commerce

Den här händelsen har passerats.

22 februari 2022

Tid: 08:30 – 09:30
Plats: Bobergsgatan 48, Stockholm, Sverige
Se på karta

Anmälan krävs

Anmäl dig nu

Emotional Commerce - att hälla känslor i algoritmerna

22 februari 2022

Den här händelsen har passerats.

Tid: 08:30 – 09:30

Plats: Bobergsgatan 48, Stockholm, Sverige

Se på karta
Anmäl dig nu

Anmälan krävs


Att varumärken måste vara emotionella och syftesdrivna för att beröra, engagera och skapa lojalitet är de flesta överens om. Ändå är det lätt att glömma bort den känslomässiga aspekten i digital handel, som istället ofta är rationell, teknik- och datafokuserad.

För att skapa ett starkt varumärke i en digital miljö måste vi därför kombinera data och funktioner med emotioner. Kort sagt, vi behöver hälla känslor i algoritmerna.

Under en intensiv timme diskuterar vi, Sophia Båge, Bengt Wessborg och Dan Lindgren (lärare på kursen Digital försäljning med fokus e-handel) psykologi, användarbeteenden och hur man kan öka försäljningen genom att bättre förstå hur människor fattar sina beslut.

Vi kommer bland annat samtala kring:
– Hur vi fattar beslut
– Empati och varumärke i en digital värld
– Teknik – en blocker eller en enabler?
– “Cookiedöden” och vikten av ett stark varumärke.

Var?

Seminariet hålls i våra nya lokaler i Norra Djurgårdsstaden på Bobergsgatan 48 (ingång från gränden). Viktigt att vara på plats i god tid då vi stänger dörrarna kl. 08.30. Det serveras kaffe/té och smörgås från kl. 08.15.

Övrigt

Seminariet kan komma att fotograferas för interna och externa kanaler.
Kontakta info@berghs.se om du har frågor eller önskar avboka din plats.

 

Vill du lära dig mer om drivkrafterna för Digital handel?
Distanskursen Digital försäljning med fokus e-handel vänder sig till dig som vill fördjupa dina kunskaper inom digital försäljning och e-handel. Kursen ger både strategisk och taktisk kunskap i hur man driver försäljning 
på en e-handel på ett effektivt sätt. Du får en genomgång av strategiska metoder för att ta fram en kundresa och utifrån den en digital säljstrategi. Vidare till praktiska verktyg för att optimera försäljning på e-handel.