Berghs Morning Routine 22 februari - Emotional Commerce
Emotional Commerce - att hälla känslor i algoritmerna
- Datum
- 22 februari 2022
- Tid
- 08:30 – 09:30
- Plats
- Bobergsgatan 48, Stockholm, Sverige
Se på karta
Att varumärken måste vara emotionella och syftesdrivna för att beröra, engagera och skapa lojalitet är de flesta överens om. Ändå är det lätt att glömma bort den känslomässiga aspekten i digital handel, som istället ofta är rationell, teknik- och datafokuserad.
För att skapa ett starkt varumärke i en digital miljö måste vi därför kombinera data och funktioner med emotioner. Kort sagt, vi behöver hälla känslor i algoritmerna.
Under en intensiv timme diskuterar vi, Sophia Båge, Bengt Wessborg och Dan Lindgren (lärare på kursen Digital försäljning med fokus e-handel) psykologi, användarbeteenden och hur man kan öka försäljningen genom att bättre förstå hur människor fattar sina beslut.
- Hur vi fattar beslut
- Empati och varumärke i en digital värld
- Teknik - en blocker eller en enabler?
- “Cookiedöden" och vikten av ett stark varumärke.
Var?
Seminariet hålls i våra nya lokaler i Norra Djurgårdsstaden på Bobergsgatan 48 (ingång från gränden). Viktigt att vara på plats i god tid då vi stänger dörrarna kl. 08.30. Det serveras kaffe/té och smörgås från kl. 08.15.
Övrigt
Seminariet kan komma att fotograferas för interna och externa kanaler.
Kontakta info@berghs.se om du har frågor eller önskar avboka din plats.
Fler event
Berghs Morning Routine: content creation och pr
Välkomna på frukostseminarium! Hur håller man sig relevant som kreatör när trenderna avlöser varandra snabbare än Eminem rappar (7,5 ord/sekund)?
ÖPPET HUS 2025
Den 6 februari 2025 öppnar vi upp dörrarna till Berghs och välkomnar dig som funderar på att söka till ett […]
Berghs Morning Routine: lyckas med din marknadsföring inom gaming
Välkommen på frukostseminarium! Gaming har gått från att vara en subkultur till en central del av vår popkultur. Och är en marknadsföringskanal!