Berghs Morning Routine: Business Design

Att skapa innovativa erbjudanden genom att gifta ihop design och affärsstrategi är en självklarhet för många nya företag och organisationer. Men det betyder att vi också måste ha verktyg, nya metoder och ny förståelse för affärsutveckling.
- Datum
- 8 september 2022
- Tid
- 08:30 – 09:30
- Plats
- Bobergsgatan 48, Stockholm, Sverige
Se på karta
För att skapa relevanta produkter och tjänster i dagens konsumentlandskap krävs ett experimentellt förhållningssätt där lönsam utveckling sker kontinuerligt tillsammans med verksamheten, kunden och övriga intressenter.
Under en timme samtalar vi, Jimmy Larsson och Karin Lycke (lärare på Berghs nya distanskurs Business Design) hur du med hjälp av designprocessen kan prototypa med siffror och affärsmodeller för att förstå potentialen i nya tjänster och erbjudanden.
Vi kommer bland annat samtala kring:
- Att vända kundbehov till mätbara resultat
- Prototypa hållbarheten av ditt koncept
- Affärsframgång - tänka eller testa
- “Planeringsdöden” och vikten av experiment
Var?
Norra Djurgårdsstaden på Bobergsgatan 48 (ingång från gränden). Viktigt att vara på plats i god tid då vi stänger dörrarna kl. 08.30. Det serveras kaffe/te och smörgås från kl. 08.15.
Övrigt
Detta seminarium kan komma att fotograferas för interna och externa kanaler. Kontakta oss om du har frågor eller önskar avboka din plats.
Välkommen!
Fler event

Marketing and Content in the Age of AI
The rise of generative AI is transforming how brands create and distribute content—but it also raises pressing legal and ethical questions.

Berghs Festival 2025
It’s time. On May 23–24, Berghs opens its doors for the annual graduation exhibition — now transformed into a two-day communication festival.

Berghs i Almedalen: När kreativiteten försvinner – vad händer med innovationskraften, och med oss?
I jakt på optimering, effektivitet och mätbarhet riskerar vi att förlora en av våra mest värdefulla förmågor: kreativiteten.