Berghs Morning Routine: hur man får SEO och SEM att samarbeta

27 oktober

Den här händelsen har passerats.
Tid 08:30 – 09:30
Plats Bobergsgatan 48, Stockholm, Sverige

Många företag har olika personer som arbetar med SEO och SEM - och det är inte så konstigt.

Det är två olika marknadsföringskanaler med olika syfte och arbetssätt som kräver olika expertis. Men det är också två kanaler som båda möter kunden på samma plats och samsas om samma uppmärksamhet. Ändå är det så vanligt att företag saknar samarbete mellan SEO och SEM.

Lyssna till Sabine Ljunggren och Christian Sturk, specialister inom området på digitala byrån Maia samt lärare för nya intensivkursen SEO och SEM som diskuterar värdet av sök, hur man kan öka sin försäljning och tillväxt genom att förstå sökintention bättre och magin som kan uppstå när SEO och SEM samarbetar.

Vi kommer bland annat att ta upp:

  • När briljerar respektive kanal som mest?
  • Synergier mellan SEO och SEM
  • Hur ett lyckat samarbete kan se ut

Var?

Norra Djurgårdsstaden på Bobergsgatan 48 (ingång från gränden). Viktigt att vara på plats i god tid då vi stänger dörrarna kl. 08.30. Det serveras kaffe/te och smörgås från kl. 08.15.

Övrigt

Detta seminarium kan komma att fotograferas för interna och externa kanaler. Kontakta oss om du har frågor eller önskar avboka din plats.

Välkommen!

Vill du lära dig mer om hur man både strategiskt och praktiskt arbetar med SEO och SEM?
Vår nya intensivkurs SEO och SEM vänder sig till dig som vill fördjupa dina kunskaper inom sökmarknadsföring. Efter kursen kommer du ha en bättre förståelse för hur sökmarknadsföring fungerar, fördelen med att arbeta med både SEO och SEM, och hur du rent praktiskt kommer igång med arbetet. Kursen varvar teori med övningar i populära system, så att du kan implementera dina nya kunskaper praktiskt.