Sista ansökningsdag är 20 september

SEO och SEM

Dagtid
Professional
  • Förstå sökintention
  • Sökordsanalyser i SEO och SEM
  • Målsättning och KPI:er

Idag kan vardagens alla frågor besvaras med en enkel googling. Från restaurangtips till väderprognoser. Och snabbt ska det gå, så vi klickar helst på det som presenteras först. Men vad avgör egentligen om man syns på en sökning? På den här kursen lär du dig hur du skapar innehåll, kampanjstrukturer och annonser som ger resultat på Google.

Nyhet

23-25 nov

Sista ansökningsdag är 20 september
Hur:
Dagtid
Antal lektionstimmar:
18
Språk:
Svenska
Pris:
30 625 kronor
Kursdatum:
Onsdag 23/11, torsdag 24/11 och fredag 25/11 kl 9.00-16.00
Ansök nu

*Ansökan blir bindande först när du blivit antagen och tackat ja.

Om kursen

SEO (Search Engine Optimization) och SEM (Search Engine Marketing) handlar om att möta kundens behov. Närmare bestämt erbjuda det de efterfrågar med sin sökning. Men de företag som lyckas få in mycket trafik till sin webbplats via Google gör det inte av en slump. För att prestera bra i det organiska sökresultatet eller med sökordsannonser krävs rätt förutsättningar.

På den här intensivkursen får du lära dig grunderna i hur du arbetar med SEO och får ditt innehåll att ranka i Googles organiska sökresultat. Från arbetet med att göra en sökordsanalys och välja ”rätt sökord” till att skapa SEO-vänligt innehåll som möter besökarens sökintention.

Du får även lära dig grunderna i SEM. Både hur du ska förhålla dig till mål och KPI:er, vilka annonsformat det finns och vad som passar i linje med dina mål. Men även hur du praktiskt kommer igång med att skapa sökordsannonser i Google Ads optimerar och analyserar resultatet.

Efter kursen kommer du ha en god förståelse för hur sökmarknadsföring fungerar, fördelen med att arbeta med både SEO och SEM, och hur du rent praktiskt kommer igång med arbetet.

Vem är kursen för?

Kursen passar dig som arbetar med textbaserat innehåll på webbplatser (webbredaktör, kommunikatör, copywriter) eller digital marknadsföring och vill bredda kunskaperna till sök. Du vill få en bättre förståelse för sökmarknadsföring och hur man man gör rent praktiskt för att synas på sökmotorer – både organiskt och med hjälp av annonser.  Vi kommer gå igenom kostnadsfria verktyg och ha en gemensam demo i Google Ads. Har du tillgång till ett eget Google Ads konto är det en bonus, men inte ett krav.

Kursen är inte framtagen för yrkesverksamma SEO- och SEM-specialister.

Ansökan och antagningskrav

Behöver jag några förkunskaper?

Kursen är för dig som arbetar med skriftligt innehåll på en webbplats (webbredaktör, kommunikatör, copywriter) eller digital marknadsföring och vill bredda kunskaperna till sök. Har du tillgång till ett eget Google Ads konto är det en bonus, men inte ett krav.

Skicka också med

På denna kurs krävs det inga ansökningshandlingar.

När får jag besked om jag kommit in?

På denna kurs gäller löpande antagning och principen först till kvarn. Det innebär att du är garanterad en plats i och med din anmälan under förutsättning att vi fortfarande har platser kvar att erbjuda. Senast i samband med sista ansökningsdag får du besked.

Kursintyg

Efter genomförd kurs (och minst 80% närvaro) utfärdas kursintyg.

Vad kostar kursen?

Studieavgift inkl. moms
30 625 kronor

Studieavgift exkl. moms
24 500 kronor

Vill du ansöka om delbetalning / finansiering? Läs mer här!

Övrig information

Kursen ges fysiskt på Berghs. OBS! Vi följer aktuella restriktioner och i händelse av att restriktionerna ändras vad gäller resor och sammankomster kommer vi anpassa kursverksamheten därefter. Om du då är anmäld till en fysisk kurs och inte vill delta online kan du inom 3 dagar efter att du fått besked att kursen ges helt online istället omboka till ett senare kurstillfälle.

Nyhet

23-25 nov

Sista ansökningsdag är 20 september
Hur:
Dagtid
Antal lektionstimmar:
18
Språk:
Svenska
Pris:
30 625 kronor
Kursdatum:
Onsdag 23/11, torsdag 24/11 och fredag 25/11 kl 9.00-16.00
Ansök nu

*Ansökan blir bindande först när du blivit antagen och tackat ja.

Kursansvariga

Sabine Ljunggren, senior SEO-specialist och COO på Maia och Christian Sturk SEM-specialist på Maia.

 

 

Det här får du

  • Förstå grunderna i SEO och SEM
  • Förstå hur en sökmotor fungerar
  • Hur du möter sökintention
  • Hur du gör sökordsanalyser i SEO och SEM
  • Hur du skriver SEO-innehåll
  • Hur du skapar sökordsannonser
  • Målsättning och KPI:er
  • Analys och uppföljning

Vanliga frågor

Hittar du inte svaret på din fråga eller vill ha mer information? Här hittar du svaren på de vanligaste frågorna om att läsa en kurs på Berghs.