Berghs Morning Routine: Performance Marketing - så ökar du er lönsamhet!

Lär dig mer om alternativa metoder för datadriven målgruppsinriktning och Margin Growth Marketing.
Välkomna på frukostseminarium!

Datum
21 september 2023
Tid
08:30 – 09:30
Plats
Bobergsgatan 48, Stockholm, Sverige
Den här händelsen har redan skett.

Från att ha drivit mycket marknads­föring baserat på Tillväxt tvingas många ställa om till Lönsamhet som främsta KPI. Med allt högre krav på den personliga integriteten och samtyckesbaserad data, utfasningen av tredjepartscookies och en allt tuffare omvärld står vi inför stora utmaningar som digitala marknadsförare.

Annonspriser ökar på de stora plattformarna samtidigt som vi kommer att ha mindre data att använda för att nå ut till rätt målgrupp och rikta våra annonser utifrån. Men det finns också stora möjligheter för innovativa företag att öka sin lönsamhet.

Kom och lyssna till Sophia Båge, E-commerce Growth Strategist och Lucas Borglund, Digital Analyst & Strategist (båda lärare för kursen Performance Marketing) om hur vi kan anpassa oss till dessa förändringar utan att förlora effektiviteten i våra kampanjer.

Du kommer att få med dig handfasta tips och råd om:
• Margin Growth Marketing - Hur man optimerar annonsering baserat på lönsamhet
• Alternativa metoder för datadriven målgruppsinriktning
• Vikten av att investera i förstapartsdata för att öka konvertering

Var?

Norra Djurgårdsstaden på Bobergsgatan 48 (ingång från gränden). Viktigt att vara på plats i god tid då vi stänger dörrarna kl. 08.30.
Det serveras kaffe/te och smörgås från kl. 08.15.

Övrigt

  • Detta seminarium kan komma att fotograferas för interna och externa kanaler.
  • Begränsat antal platser och det är gratis.
  • Detta event kommer inte att sändas online eller spelas in.

Kontakta oss om du har frågor eller önskar avboka din plats.

VÄLKOMMEN!

Vill du utveckla din strategiska och taktiska kompetens för att öka lönsamheten med Performance Marketing?
Den 16 oktober startar distanskursen “Performance Marketing” där du bland annat får fördjupande kunskaper i hur du tar fram en konverteringsdrivande kanalstrategi, optimerar din marknadsföringsbudget och mäter effekt.