Berghs Morning Routine: Så lyckas du på TikTok

2 februari

Den här händelsen har passerats.
Tid 08:30 – 09:30
Plats Bobergsgatan 48, Stockholm, Sverige

Är du nyfiken på TikTok? Det är den snabbast växande kanalen just nu. Det är en bra plattform för att visa upp din kreativitet och inspireras av andras idéer. Att vara på TikTok är också ett bra sätt att hålla dig uppdaterad kring nya trender.

Under det här frukostseminariet kommer Karin Eriksson, senior konsult inom sociala medier och lärare på Berghs samt Johannes Stålnacke Nero, senior content specialist på Ingager att ge dig insikter, tips och inspiration på hur du kan föra din närvaro på TikTok

• Vad bör man tänka på när man startar sin TikTok?
• Kampanjer som fungerat bra på TikTok
• Hur fungerar algoritmen?
• Hur kan vi haka på trender?
• Hur fungerar betald annonsering på plattformen?

Var?

Norra Djurgårdsstaden på Bobergsgatan 48 (ingång från gränden). Viktigt att vara på plats i god tid då vi stänger dörrarna kl. 08.30. Det serveras kaffe/te och smörgås från kl. 08.15.

Övrigt

Detta seminarium kan komma att fotograferas för interna och externa kanaler. Kontakta oss om du har frågor eller önskar avboka din plats.

Välkommen!

Vill du lära dig mer om TikTok?
Vår nya intensivkurs Marknadsföring på TikTok ger dig en introduktion till TikTok utifrån ett företags- eller varumärkesperspektiv. Du kommer att få en grundläggande förståelse för vad TikTok är, hur kanalen fungerar och vilka möjligheter samt utmaningar den ger. Det här är en kurs som passar dig som redan idag arbetar med marknadsföring eller kommunikation i någon form och vill nu ta steget ut på TikTok.