Sista ansökningsdag är 13 februari

Marknadsföring på TikTok

Dagtid
Professional
  • Målgrupper och beteenden
  • Skapa engagerande innehåll
  • Mätning och analys

Är du nyfiken på TikTok? Det är en av de snabbast växande kanalerna just nu. En bra plattform för att visa upp din kreativitet och inspireras av andras idéer. Det är också ett bra sätt att hålla dig uppdaterad kring nya trender. På den här kursen får du grunderna i hur man kan bygga sin närvaro på TikTok.

Nyhet

7 mars

Sista ansökningsdag är 13 februari
Hur:
Dagtid
Antal lektionstimmar:
7
Språk:
Svenska
Pris:
11 875 kronor
Kursdatum:
Tisdag 7/3 kl 9:00-17:00
Ansök nu

*Ansökan blir bindande först när du blivit antagen och tackat ja.

Om kursen

Den här kursen ger dig en introduktion till TikTok utifrån ett företags- eller varumärkesperspektiv. Du kommer att få en grundläggande förståelse för vad TikTok är, hur kanalen fungerar och vilka möjligheter samt utmaningar den ger. Kursen ger dig också färdigheter och verktyg för att utveckla och driva kampanjer och innehåll på TikTok. I kursen kommer du även få möjlighet att praktisera och tillämpa sina färdigheter genom olika övningar.

Vem är kursen för?

Det här är en kurs som passar dig som redan idag arbetar med marknadsföring eller kommunikation i någon form och vill nu ta steget ut på TikTok. Det är en fördel om du har intresse av eller har arbetat med sociala mediekanaler såsom Facebook, Instagram eller Youtube.

Kursansvarig

Karin.ErikssonKarin Eriksson, Senior Digital/Social Media Strateg. Karin har erfarenhet från många branscher och företag såsom Ving, Scandic, 3 och DN Galan. Hon är även en van talare och inspirerat på bland annat Webbdagarna, Google, Internetdagarna och på internationella events som Hospitality Technology Europe. Karin leder även distanskursen Digital kommunikation Start.

 

Ansökan och antagningskrav

Behöver jag några förkunskaper?

Du ska ha intresse av eller ha arbetat med sociala mediekanaler såsom Facebook, Instagram eller Youtube.

När får jag besked om jag kommit in?

På denna kurs gäller löpande antagning och principen först till kvarn. Det innebär att du är garanterad en plats i och med din anmälan under förutsättning att vi fortfarande har platser kvar att erbjuda. Senast i samband med sista ansökningsdag får du besked.

Kursintyg

Efter genomförd kurs (och minst 80% närvaro) utfärdas kursintyg.

Vad kostar kursen?

Studieavgift inkl. moms
11 875 kronor

Studieavgift exkl. moms
9 500 kronor

Nyhet

7 mars

Sista ansökningsdag är 13 februari
Hur:
Dagtid
Antal lektionstimmar:
7
Språk:
Svenska
Pris:
11 875 kronor
Kursdatum:
Tisdag 7/3 kl 9:00-17:00
Ansök nu

*Ansökan blir bindande först när du blivit antagen och tackat ja.

Det här får du

  • Förståelse för TikToks målgrupper, intressen och beteenden
  • Kunskap om olika typer av innehåll och format som fungerar på TikTok
  • Färdigheter för att skapa och redigera kreativt och engagerande innehåll med TikToks verktyg och funktioner
  • Kunskap om olika strategier för att öka synligheten och engagemanget för ditt innehåll på TikTok
  • Förståelse för hur man kan mäta och analysera resultaten av sin kampanj eller innehåll på TikTok
  • Förmåga att skapa och implementera kampanjplan eller innehåll på TikTok

Vanliga frågor

Hittar du inte svaret på din fråga eller vill ha mer information? Här hittar du svaren på de vanligaste frågorna om Berghs kurser. Läs om våra hotellerbjudanden för kursdeltagare.