Kurser

Marknads­föring på TikTok

  • Målgrupper och beteenden
  • Skapa engagerande innehåll
  • Mätning och analys

TikTok är just nu den snabbast växande sociala medier-plattformen. Den har snabbt blivit ett måste i mediemixen. Men hur ska man lägga upp sin strategi för både organisk och betald närvaro och jobbar vi rent praktiskt med TikTok?

Nivå
Professional
Format
Dagtid
Språk
Svenska
Plats
Bobergsgatan 48, Stockholm
Pris
12 500 SEK (inkl. moms)
10 000 SEK (exkl. moms)
Ansök innan
Måndag 26 augusti
Start
Torsdag 17 oktober
Slut
Torsdag 17 oktober
Lektionstid
7 timmar
Kursdatum

Torsdag den 17/10 kl 09:00-17:00

Ansök nu

*Din ansökan blir bindande först när du blivit erbjuden en plats och sedan har tackat ja.

Om kursen

Den här kursen ger dig en introduktion till TikTok utifrån ett företags- eller varumärkesperspektiv. Du kommer att få en grundläggande förståelse för vad TikTok är, hur kanalen fungerar och vilka möjligheter samt utmaningar den ger. Kursen ger dig också färdigheter och verktyg för att utveckla och driva kampanjer och innehåll på TikTok. I kursen kommer du även få möjlighet att praktisera och tillämpa sina färdigheter genom olika övningar.

Vem är kursen för?

Det här är en kurs som passar dig som redan idag arbetar med marknads­föring eller kommunikation i någon form och vill nu ta steget ut på TikTok. Det är en fördel om du har intresse av eller har arbetat med sociala mediekanaler såsom Facebook, Instagram eller Youtube.

Det här får du

  • Förståelse för TikToks målgrupper, intressen och beteenden.
  • Strategi för organisk och betald närvaro på TikTok.
  • Färdigheter för hur man skapar TikToks för både organisk och betald närvaro. Idégenerering, produktion och klippning.
  • Kunskap om olika strategier för att öka synligheten och engagemanget för ditt innehåll på TikTok.
  • Förståelse för hur man annonserar på plattformen via TikTok Ads Manager.
  • Förståelse för hur man kan mäta och analysera resultaten av sin kampanj eller innehåll på TikTok.
  • Förmåga att skapa och implementera kampanjplan eller innehåll på TikTok.

Vanliga frågor

Hittar du inte svaret på din fråga eller vill ha mer information? Här hittar du svaren på de vanligaste frågorna om Berghs kurser. Läs om våra hotellerbjudanden för kursdeltagare.

Kursansvarig

Johannes Stålnacke Nero

Johannes Stålnacke Nero

Team Manager Content, Ingager.

Ansökan och antagningskrav

Behöver jag några förkunskaper?

Du ska ha intresse av eller ha arbetat med sociala mediekanaler såsom Facebook, Instagram eller Youtube.

När får jag besked om jag kommit in?

På denna kurs gäller löpande antagning och principen först till kvarn. Din ansökan är bindande först efter att du tackat ja till kursen via mailbekräftelsen som skickas ut. Det innebär att du är garanterad en plats i och med din anmälan under förutsättning att vi fortfarande har platser kvar att erbjuda.

Kursintyg

Efter genomförd kurs (och minst 80% närvaro) utfärdas kursintyg.

Vad kostar kursen?

Studieavgift inkl. moms
12 500 kronor

Studieavgift exkl. moms
10 000 kronor

Frågor om kursen?


Kontakta oss om du har några frågor!

Utbildningskoordinator

Lisa Koikeroinen