Digital manage­ment

Berghs Professional

  • Kvällskurs_Piktogram Kvällstid
  • 30 timmar

Det här är en kurs för dig som redan har arbetat med företagets digitala närvaro eller står inför att göra det och nu vill fördjupa dina kunskaper. Här får du med dig konkreta verktyg kring hur du ännu mer effektivt kan ta kommunikationen från strategi till aktivering.

Sammanfattning Fullbokad

Datum: 20 sep 2017 – 29 nov 2017

Sista ansökningsdag: 15 sep 2017

Hur: Kvällstid

Antal timmar: 30

Egen studietid: 2,5 -5 / vecka

Kursdatum: Start onsdag den 20/9, 27/9, 4/10, 11/10, 18/10, 25/10, 8/11, 15/11, 22/11, 29/11 kl. 18-21

Om kursen

Kursen syftar till att förmedla de teoretiska och praktiska kunskaper som krävs för att med framgång leda arbetet med digitala kontaktytor, där en sammanhängande kundupplevelse är nyckeln till framgång. Kursen syftar till att ge en bred och grundläggande översikt över arbetet i digital kommunikation och marknadsföring.

Kursen utgår från den normala arbetsprocessen, där kursdeltagarna lär sig om metoder och logik för att gå från strategi till aktivering, där förståelsen för den digitala logiken är den sammanhållande länken.

Vem är kursen för?

Digital management riktar sig till dig som är ansvarig för hela eller delar av ett företags digitala närvaro. Du kan vara informations- eller kommunikationschef, ansvarig infomaster, kommunikatör eller webbredaktör. Även du som arbetar med och/eller ansvarar för marknadsföring där digitala kanaler är ett viktigt verktyg har nytta av kursen. Under utbildningen har du möjlighet att få personlig rådgivning kring de utmaningar du ställs inför i din yrkesroll.

Kursansvariga

Peter Ödling, Digital Management Consultant på Gullers Grupp.

20 sep 2017 – 29 nov 2017 Fullbokad

Sista ansökningsdag är 15 sep 2017

Hur: Kvällstid
Antal lektionstimmar: 30
Egna studietimmar: 2,5 -5 / vecka
Kursdatum: Start onsdag den 20/9, 27/9, 4/10, 11/10, 18/10, 25/10, 8/11, 15/11, 22/11, 29/11 kl. 18-21

Det här får du

Kursen ger dig en allmän orientering samt grundläggande praktiska kunskaper och färdigheter i följande områden:

  • Strategi och omvärld
  • Analys och utvärdering
  • Att skapa användarvänliga och nyttogenererande webbplatser
  • Kommunikationsutveckling
  • Servicedesign
  • Digital marknadsföring
  • Användbarhet
  • Kundresa och upplevelsedesign
  • Innehållsstrategi
  • Marknadsföring i ett fragmementerat konsumentlandskap
  • Marknadsföring i sociala medier

Utöver schemalagd studietid ges två handledningstillfällen.

Vanliga frågor

Hittar du inte svaret på din fråga eller vill ha mer information? Här hittar du svaren på de vanligaste frågorna om kurser på Berghs.

Ansökan och antagningskrav

Behöver jag några förkunskaper?

Du bör ha relevant erfarenhet av kommunikationsarbete som tex infomaster eller webbredaktör och/eller arbetar dagligen med företagets digitala närvaro.

Skicka också med

Till ansökan bifogas en kort beskrivning av dig själv (max en A4-sida) med en motivation till varför du söker just den här kursen. Du ska även bifoga en översiktlig sammanställning av utbildningar och arbeten (CV).

När får jag besked om jag kommit in?

Besked kommer senast i samband med sista ansökningsdag.

Kursintyg

Efter genomförd kurs som även innefattar ett projektarbete (och minst 80% närvaro) utfärdas kursintyg.

Vad kostar kursen?

Studieavgift inkl. moms

31 250 kronor

Studieavgift exkl. moms

25 000 kronor

Datum

15 sep

Sista datum för ansökan

20 sep

Kursstart

30

Lektionstimmar