Kurser

Berghs Intro

  • Kommunikation enligt Berghs
  • Strategi och PR
  • Visuell kommunikation

Är du nyfiken på kommunikations­branschen? Har du ett intresse för att tänka kreativt och idébaserat men vill få en bild över vilka möjligheter som finns inom studier och yrkesval i kommunikations­branschen? Då är Berghs Intro kursen för dig.

Nivå
Start
Format
Kvällstid
Språk
Svenska
Plats
Bobergsgatan 48, Stockholm
Pris
10 000 SEK (inkl. moms)
8 000 SEK (exkl. moms)
Ansök innan
Måndag 4 mars
Start
Torsdag 7 mars
Slut
Torsdag 2 maj
Lektionstid
24 timmar
Kursdatum

Torsdagar kl 18.00-21.00:
7/3, 14/3, 21/3, 4/4, 11/4, 18/4, 25/4 och 2/5

Ansök nu

*Din ansökan blir bindande först när du blivit erbjuden en plats och sedan har tackat ja.

Om kursen

Berghs intro hjälper dig att reda ut begreppen: vilka är likheterna och skillnaderna inom kommunikationens olika områden? Du får en bred förståelse för vad kreativitet och strategi är och vi visar på hur strategi, kreativitet och operativt arbete hör ihop och samspelar. Under kursen träffar du yrkesverksamma föreläsare som inspirerar inom just sitt område och ger dig perspektiv på kommunikationsbranschens olika yrkesroller.

Vad är reklam, strategi, grafisk design, operativt arbete och kreativitet? Hur ser kommunikations­branschen ut, hur ser rollerna ut? Vad är en brief, ett case, ett projekt, ett koncept, en insikt? Hur ser en arbetsprocess ut? Och hur är det att studera på Berghs och hur förbereds man för "verkligheten"?

Lektionerna är uppbyggda av föreläsningar och workshops, och det är yrkesverksamma föreläsare på varje lektion som representerar olika yrkesroller i branschen.
På sista lektionen sker en slutpresentation av gruppuppgift.

Vem är kursen för?

Kursen vänder sig till dig som vill skapa dig en överblick inom kommunikation, som är nyfiken på en karriär inom kommunikations­branschen och som kanske funderar på att läsa heltid på Berghs i framtiden.

Det här får du

  • Kommunikation enligt Berghs -historiskt perspektiv, framtidsspaning och olika discipliner
  • Strategi - trendspaning, research, insikt
  • PR - förtjänade medier, krishantering, sociala medier
  • Visuell kommunikation - grafisk design, art direction
  • Språk och storytelling - copywriting, tonalitet, dramaturgi
  • Processledning - hur ser en arbetsprocess ut, produktionsledning
  • Digital marknads­kommunikation

Vanliga frågor

Hittar du inte svaret på din fråga eller vill ha mer information? Kontakta Utbildningskoordinator Anki Rosdahl. Här hittar du svaren på de vanligaste frågorna om att läsa en kurs på Berghs.

Ansökan och antagningskrav

Behöver jag några förkunskaper?

Nej, på denna kurs krävs det inga förkunskaper. Kursen ges på svenska.

Skicka också med

På denna kurs krävs det inga ansökningshandlingar.

När får jag besked om jag kommit in?

På denna kurs gäller löpande antagning och principen först till kvarn, din ansökan är bindande först efter att du tackat ja till kursen via mailbekräftelsen som skickas ut. Det innebär att du är garanterad en plats i och med din anmälan under förutsättning att vi fortfarande har platser kvar att erbjuda.

Kursintyg

Efter genomförd kurs (och minst 80% närvaro) utfärdas kursintyg.

Vad kostar kursen?

Studieavgift inkl. moms
10 000 kronor

Studieavgift exkl. moms
8 000 kronor

Frågor om kursen?


Kontakta oss om du har några frågor!

berghs anki andersson

Utbildningskoordinator