Kursansvariga

Denna person är inte längre kursansvarig.      Här hittar du Berghs aktuella kursutbud

Maral Kalajian

Gör?

Nordenchef på Nextdoor, den globala grannskapsappen.

Bakgrund

Jag är mest känd som 'Maral från Twitter', jag tweetade in mig själv i Stockholms techscen och idag är jag en av de mest igenkännbara personligheterna i ekosystemet.

Just nu är jag Nordenchef på Nextdoor, där hjälper jag bygga en digital mötesplats för grannskap i Sverige och Danmark. Tidigare CMO på Watty, ett av Europas hetaste startups och även ett av de mest innovativa bolagen inom energisektorn på global nivå. Jag medgrundade Peppy Pals och SUP46s Femtech-konferens.

Jag har gedigen kunskap om möjligheterna med marknadsföring och erfarenhet från både storbolag som Philips och startup-världen.

Jag har också erkännande som en av de 100 mest inflytelserika personerna i den skandinaviska startupscenen från The Nordic Web 2016, 2017 och 2018. Skandinaviens största medietidsskrift, Resumé, utnämnde mig till en av 100 superkommunikatörer i Sverige 2018. Jag var “shortlisted” för 'Women In Marketing’ utmärkelsen och som ‘industry shaper’ under 2018.

Vad inspireras du av?

Utmanande situationer.

Har du någon hobby/vad gör du på fritiden?

Twitter, fotografi, promenader och att resa.

Vad är det roligaste med att föreläsa på Berghs?

Att få träffa nya människor och få nya insikter. Min filosofi är att varje person har något som jag kan lära mig från. Berghs är en fantastisk representation av en community av jätteintressanta och unika människor som alltid vill lära sig mer och mer!

Har du någon förebild?

Är det någon särskild person du inspireras av?

Yes, Steve Jobs. Han är absolut inte perfekt men för mig är han min absoluta idol. Steve Jobs gjorde ett djupt avtryck på världen. Tack vare honom och hans dedikation för design och användarvänliga lösningar är vårt dagliga liv så mycket bättre och härligare idag. #Truestory

Har du något bra karriärtips som du vill dela med dig av?

Min strategi som marknadsförare har alltid varit: ‘‘do what you need to do to make it work’ Tycker att can-do attityden alltid löser minst 70% av problemet 🙂

Dold talang?

Matlagning.

Maral.KalajianMaral Kalajian

Ansvarig för en delkurs på utbildningen Berghs Upgrade - Digital Copywriting