Kurser

Nyhet!
Datadriven marknadsföring Start

  • Kartläggning av kundresor
  • Målsättningar och KPI:er
  • Resultatinriktad annonsering

Är du nyfiken på att arbeta datadrivet och målinriktat? Har du hört talas om begrepp som growth- och performance marketing, och vill förstå vad det innebär? Då är den här kursen för dig!

Nivå
Start
Format
Kvällstid
Språk
Svenska
Plats
Bobergsgatan 48, Stockholm
Pris
26 875 SEK (inkl. moms)
21 500 SEK (exkl. moms)
Ansök innan
Måndag 17 juni
Start
Måndag 16 september
Slut
Måndag 25 november
Lektionstid
25 timmar
Egenstudier
1-3 timmar/vecka
Kursdatum

Kursstart, som är gemensam med övriga startkurser är på måndagen den 16/9 kl 17.30-20.30 i vår Aula på plan 1. Därefter är kursen på följande onsdagar: 25/9, 2/10, 9/10, 16/10, 23/10, 6/11, 13/11, 20/11 kl samt den 25/11 kl 18.00-20.30 på Berghs.

Ansök nu

*Din ansökan blir bindande först när du blivit erbjuden en plats och sedan har tackat ja.

Om kursen

På den här introduktionskursen kommer du att dyka in i världen av datadriven marknadsföring och lära dig hur du använder data för att fatta strategiska beslut, optimera kampanjer och maximera ett företags- eller organisations marknadsföringsresultat.

Kursen ger dig grunderna inom datadriven marknadsföring samt den kunskap och verktyg du behöver för att fortsätta utforska världen av marknadsföring där resultat och effekt står i fokus. Tillsammans med yrkesverksamma föreläsare går vi igenom dessa frågor och lär ut verktyg för att lyckas.

Du kommer med hjälp av teori och modeller, verkliga fallstudier och praktiska övningar guidas genom kursens olika ämnesområden. Du kommer att få använda de kunskaper du får i praktiken genom att arbeta med ett case som pågår under kursens gång. Vid kursens slut hålls en presentation av arbetet.

För vem är kursen?

Startkursen i datadriven marknadsföring vänder sig till dig som vill ta ditt första steg mot att lära dig mer om data, uppföljning och analys kopplad till marknadsföring. Kursen kräver inga förkunskaper.

Det här får du

  • Målsättningar och KPI:er - vad är viktigt?
  • Mätning, uppföljning och rapportering. Hur går du tillväga för att följa upp och utvärdera resultatet?
  • Kartläggning av kundresan. Analysera och lär dig förstå din målgrupp för bättre målgruppsprecision.
  • Kampanj- och contentplanering
  • Sociala medier och resultatinriktad annonsering
  • Sökordsanalys, SEO & SEM
  • Webbanalys och utveckling av analytiskt mindset
  • Framtiden för datadriven marknadsföring: Trender och utmaningar

Vanliga frågor

Hittar du inte svaret på din fråga eller vill ha mer information? Här hittar du svaren på de vanligaste frågorna om kurser på Berghs.

Kursansvarig

Christina Norling

Christina Norling

Growth Strategist på Maniola.

Ansökan och antagningskrav

Behöver jag några förkunskaper?

Du ska ha ett intresse för att sätta upp mål, analysera, mäta och att vilja arbeta datadrivet. Du ska ha gymnasiekompetens eller motsvarande.

Skicka också med

På denna kurs krävs det inga ansökningshandlingar.

När får jag besked om jag kommit in?

På denna kurs gäller löpande antagning och principen först till kvarn. Din ansökan är bindande först efter att du tackat ja till kursen via mailbekräftelsen som skickas ut. Det innebär att du är garanterad en plats i och med din anmälan under förutsättning att vi fortfarande har platser kvar att erbjuda.

Kursintyg

Efter genomförd kurs som även innefattar ett projektarbete (och minst 80% närvaro) utfärdas kursintyg.

Vad kostar kursen?

Studieavgift inkl. moms
26 875 kronor

Studieavgift exkl. moms
21 500 kronor

Frågor om kursen?


Kontakta oss om du har några frågor!

Utbildningskoordinator

Lisa Koikeroinen