Kurser

Marknads­föring på Facebook & Instagram

  • Business och Ads Manager
  • Anpassa innehåll
  • Optimering av annonser

Facebook och Instagram innebär fantastiska möjligheter att marknadsföra ditt varumärke och det krävs stor förståelse av plattformen för att vara konkurrenskraftig. Denna intensivkurs handlar om hur du kan utnyttja Facebook och Instagram för att bygga ditt varumärke och driva konvertering.

Nivå
Professional
Format
Dagtid
Språk
Svenska
Plats
Bobergsgatan 48, Stockholm
Pris
18 750 SEK (inkl. moms)
15 000 SEK (exkl. moms)
Ansök innan
Måndag 17 juni
Start
Onsdag 25 september
Slut
Torsdag 26 september
Lektionstid
10 timmar
Egenstudier
Ca 1-2 timmar
Kursdatum

Onsdag 25/9 9:00-17:00 och torsdag 26/9 kl 09.00-12.00

Ansök nu

*Din ansökan blir bindande först när du blivit erbjuden en plats och sedan har tackat ja.

Om kursen

Vi fokuserar tillsammans under kursen på de möjligheter och funktioner för marknads­föring som Meta-plattformen erbjuder, med fokus på Instagram och Facebook. Det är kanaler i konstant förändring som kräver ett ständigt nytänkande arbetssätt för att nå framgång. Kursen är anpassad för dig som arbetar med konsumentvarumärken.

Facebook och Instagram erbjuder idag fler möjligheter än någonsin för marknadsförare. På kursen kommer vi bland annat att gå igenom hur du kan anpassa innehåll och optimera annonseringen i olika delar av kundresan.

Vem är kursen för?

Arbetar du redan med Facebookplattformen men vill ta nästa steg gällande dina kunskaper – då är det här kursen för dig. Kursen utgår från företag som marknadsför direkt till slutkonsument. Du kan vara ansvarig för enskilda kampanjer eller löpande kommunikation och du har erfarenhet av att annonsera på Facebook eller Instagram.

Ett krav för att ha möjlighet att gå kursen är att du har en Facebook Business Manager knuten till verksamheten och erfarenhet av att arbeta i Ads Manager.

Tidigare kursdeltagare

Jättebra! Proffsigt!
Marknads­föring FBoInsta
Gustav Bergvall

Trevligt bemötande och tydlig information. Är väldigt nöjd med kursen.

Det här får du

  • Hur du jobbar bäst i de olika kanalerna: Facebook, Instagram, Messenger
  • Att skapa bra innehåll för plattformen, både inspiration och konkreta tips
  • Att utnyttja alla annonsformat på rätt sätt
  • Relevant innehåll till olika delar i kundresan
  • Att annonsera varumärkesbyggande vs konverteringsdrivande
  • Identifiering av målgrupper
  • Optimering av kampanjer
  • Utnyttja Facebooks tracking/konverteringspixel
  • Statistik, analys och rapportering

Vanliga frågor

Hittar du inte svaret på din fråga eller vill ha mer information? Här hittar du svaren på de vanligaste frågorna om Berghs kurser.

Läs om våra hotellerbjudanden för kursdeltagare.

Kursansvarig

Malin.Sivander

Malin Sivander

Business Area Manager på Ingager.

Ansökan och antagningskrav

Behöver jag några förkunskaper?

Du behöver ha ett företagskonto på Facebook och Instagram. Och du måste ha erfarenhet av verktygen Business manager och Ads manager. Kursen ges på svenska.

Skicka också med

På denna kurs krävs det inga ansökningshandlingar.

När får jag besked om jag kommit in?

På denna kurs gäller löpande antagning och principen först till kvarn. Din ansökan är bindande först efter att du tackat ja till kursen via mailbekräftelsen som skickas ut. Det innebär att du är garanterad en plats i och med din anmälan under förutsättning att vi fortfarande har platser kvar att erbjuda.

Kursintyg

Efter genomförd kurs (och minst 80% närvaro) utfärdas kursintyg.

Vad kostar kursen?

Studieavgift inkl. moms
18 750 kronor

Studieavgift exkl. moms
15 000 kronor

Övrig information

Du behöver ha ett företagskonto på Facebook och Instagram. Och du måste ha erfarenhet av verktygen Business manager och Ads manager.

Frågor om kursen?


Kontakta oss om du har några frågor!

Utbildningskoordinator

Lisa Koikeroinen