Marknadsföring på Facebook & Instagram
- —Business och Ads Manager
- —Anpassa innehåll
- —Optimering av annonser
Facebook och Instagram innebär fantastiska möjligheter att marknadsföra ditt varumärke och det krävs stor förståelse av plattformen för att vara konkurrenskraftig. Denna intensivkurs handlar om hur du kan utnyttja Facebook och Instagram för att bygga ditt varumärke och driva konvertering.
- Nivå
- Professional
- Format
- Dagtid
- Språk
- Svenska
- Plats
- Bobergsgatan 48, Stockholm
- Pris
- 18 750 SEK (inkl. moms)15 000 SEK (exkl. moms)
- Ansök innan
- Måndag 17 juni
- Start
- Onsdag 25 september
- Slut
- Torsdag 26 september
- Lektionstid
- 10 timmar
- Egenstudier
- Ca 1-2 timmar
- Kursdatum
Onsdag 25/9 9:00-17:00 och torsdag 26/9 kl 09.00-12.00
*Din ansökan blir bindande först när du blivit erbjuden en plats och sedan har tackat ja.
Om kursen
Vi fokuserar tillsammans under kursen på de möjligheter och funktioner för marknadsföring som Meta-plattformen erbjuder, med fokus på Instagram och Facebook. Det är kanaler i konstant förändring som kräver ett ständigt nytänkande arbetssätt för att nå framgång. Kursen är anpassad för dig som arbetar med konsumentvarumärken.
Facebook och Instagram erbjuder idag fler möjligheter än någonsin för marknadsförare. På kursen kommer vi bland annat att gå igenom hur du kan anpassa innehåll och optimera annonseringen i olika delar av kundresan.
Vem är kursen för?
Arbetar du redan med Facebookplattformen men vill ta nästa steg gällande dina kunskaper – då är det här kursen för dig. Kursen utgår från företag som marknadsför direkt till slutkonsument. Du kan vara ansvarig för enskilda kampanjer eller löpande kommunikation och du har erfarenhet av att annonsera på Facebook eller Instagram.
Ett krav för att ha möjlighet att gå kursen är att du har en Facebook Business Manager knuten till verksamheten och erfarenhet av att arbeta i Ads Manager.
Tidigare kursdeltagare
Det här får du
- Hur du jobbar bäst i de olika kanalerna: Facebook, Instagram, Messenger
- Att skapa bra innehåll för plattformen, både inspiration och konkreta tips
- Att utnyttja alla annonsformat på rätt sätt
- Relevant innehåll till olika delar i kundresan
- Att annonsera varumärkesbyggande vs konverteringsdrivande
- Identifiering av målgrupper
- Optimering av kampanjer
- Utnyttja Facebooks tracking/konverteringspixel
- Statistik, analys och rapportering
Vanliga frågor
Hittar du inte svaret på din fråga eller vill ha mer information? Här hittar du svaren på de vanligaste frågorna om Berghs kurser.
Läs om våra hotellerbjudanden för kursdeltagare.
Kursansvarig
Malin Sivander
Business Area Manager på Ingager.
Ansökan och antagningskrav
Behöver jag några förkunskaper?
Du behöver ha ett företagskonto på Facebook och Instagram. Och du måste ha erfarenhet av verktygen Business manager och Ads manager. Kursen ges på svenska.
Skicka också med
På denna kurs krävs det inga ansökningshandlingar.
När får jag besked om jag kommit in?
På denna kurs gäller löpande antagning och principen först till kvarn. Din ansökan är bindande först efter att du tackat ja till kursen via mailbekräftelsen som skickas ut. Det innebär att du är garanterad en plats i och med din anmälan under förutsättning att vi fortfarande har platser kvar att erbjuda.
Kursintyg
Efter genomförd kurs (och minst 80% närvaro) utfärdas kursintyg.
Vad kostar kursen?
Studieavgift inkl. moms
18 750 kronor
Studieavgift exkl. moms
15 000 kronor
Övrig information
Du behöver ha ett företagskonto på Facebook och Instagram. Och du måste ha erfarenhet av verktygen Business manager och Ads manager.
Frågor om kursen?
Kontakta oss om du har några frågor!
Utbildningskoordinator
Relaterade artiklar
Karriärtips från Berghs kursansvariga
Våra lärare delar gärna med sig av sin kunskap. Här hittar du karriärtips från några av dem.
5 kurser för dig som vill bli mer strategisk
Tycker du om att jobba långsiktigt? Botanisera i vårt utbud av strategiska kurser.
Vårens kvällskurser på Berghs
Öka dina chanser att hitta ett nytt jobb, utvecklas där du är – eller ta nästa steg i karriären.