Marknads­föring på Facebook & Instagram

Berghs Professional

  • Dagkurs_Piktogram Dagtid
  • Intensiv_Piktogram Intensiv
  • 7 timmar

Facebook och Instagram innebär fantastiska möjligheter att kommunicera, både med de som redan gillar varumärket och nya bekantskaper. Här får du som ännu inte kommit igång en intensivkurs i hur du kan utnyttja Facebook och Instagram för att bygga ditt varumärke.

Sammanfattning Få platser kvar

Ansök nu Sista ansökningsdag är 4 jan 2018

Datum: 8 feb 2018 – 8 feb 2018

Sista ansökningsdag: 4 jan 2018

Hur: Dagtid Intensiv

Antal timmar: 7

Kursdatum: Torsdag 8/2 kl 09.00-17.00

Om kursen

Denna endagskurs fokuserar på de möjligheter och funktioner för marknadsföring som Facebook och Instagram erbjuder. Båda är plattformar i konstant förändring och med stark tillväxt i Sverige. Med ett användande på 70% av den svenska internetpopulationen är Facebook idag ett räckviddsmedium som enbart genom trafik via mobilen kan konkurrera inte bara med våra största kvällstidningar och dagstidningar, utan även med de största TV-programmen. Och det varje dag. Instagram med 3,4 miljoner svenska användare är nu också mer än någonsin en viktig kanal för många företag och varumärken. Facebook och Instagram erbjuder idag fler möjligheter än någonsin för marknadsförare, oavsett storlek på företag eller bransch. Under dagen kommer vi att gå igenom allt från hur man som varumärke förtjänar sin plats i flödet till hur man sätter upp en kampanj i Ads manager.

Vem är kursen för?

Kursen vänder sig till dig som vill öka din kunskap om Facebook och Instagram och som strävar efter att effektivisera sättet som ditt företag eller varumärke använder sig av dessa plattformar. Du kan vara ansvarig för enskilda kampanjer, eller löpande kommunikation, både genom organiska aktiviteter såväl som annonsering. Du bör känna till och ha grundläggande erfarenhet av verktygen Business Manager och Ads Manager.

Läs om våra hotellerbjudanden för kursdeltagare här.

8 feb 2018 – 8 feb 2018 Få platser kvar

Sista ansökningsdag är 4 jan 2018

Hur: Dagtid Intensiv
Antal lektionstimmar: 7
Kursdatum: Torsdag 8/2 kl 09.00-17.00
Ansök nu Sista ansökningsdag är 4 jan 2018

Det här får du

  • Facebook och Instagram – introduktion till svenskt användande idag
  • Inspiration hur ditt företag eller varumärke kan förtjäna sin plats i flödet
  • Genomgång av grundläggande funktioner för företag och närvaro på Facebook
  • Annonsering med Facebooks verktyg Business Manager och Ads Manager
  • Identifiering av målgrupper
  • Annonsformat
  • Optimering av kampanjer
  • Användande av Facebooks tracking/konverterings pixel
  • Statistik och rapportering
  • Case studier

Vanliga frågor

Hittar du inte svaret på din fråga eller vill ha mer information? Här hittar du svaren på de vanligaste frågorna om Berghs kurser.

Kursansvarig

Hanaw.RashidHanaw Rashid, Digital strateg på The Amazing Society.

  • Facebook och Instagram – introduktion till svenskt användande idag
  • Inspiration hur ditt företag eller varumärke kan förtjäna sin plats i flödet
  • Genomgång av grundläggande funktioner för företag och närvaro på Facebook
  • Annonsering med Facebooks verktyg Business Manager och Ads Manager
  • Identifiering av målgrupper
  • Annonsformat
  • Optimering av kampanjer
  • Användande av Facebooks tracking/konverterings pixel
  • Statistik och rapportering
  • Case studier

Hittar du inte svaret på din fråga eller vill ha mer information? Här hittar du svaren på de vanligaste frågorna om Berghs kurser.

Hanaw.RashidHanaw Rashid, Digital strateg på The Amazing Society.

Gustav Bergvall

"Jättebra! Proffsigt!"

Gustav Bergvall

"Trevligt bemötande och tydlig information. Är väldigt nöjd med hela kursdagen."

Behöver jag några förkunskaper?

Du behöver ha ett konto på Facebook och Instagram. Du bör känna till och ha grundläggande erfarenhet av verktygen Business manager och Ads manager.

Skicka också med

På denna kurs krävs det inga ansökningshandlingar.

När får jag besked om jag kommit in?

På denna kurs gäller löpande antagning och principen först till kvarn. Det innebär att du är garanterad en plats i och med din anmälan under förutsättning att vi fortfarande har platser kvar att erbjuda. Senast i samband med sista ansökningsdag får du besked.

Kursintyg

Efter genomförd kurs (och minst 80% närvaro) utfärdas kursintyg.

Studieavgift inkl. moms
7 500 kronor

Studieavgift exkl. moms
6 000 kronor

"Jättebra! Proffsigt!"

Gustav Bergvall

Gustav Bergvall

"Trevligt bemötande och tydlig information. Är väldigt nöjd med hela kursdagen."

Ansökan och antagningskrav

Behöver jag några förkunskaper?

Du behöver ha ett konto på Facebook och Instagram. Du bör känna till och ha grundläggande erfarenhet av verktygen Business manager och Ads manager.

Skicka också med

På denna kurs krävs det inga ansökningshandlingar.

När får jag besked om jag kommit in?

På denna kurs gäller löpande antagning och principen först till kvarn. Det innebär att du är garanterad en plats i och med din anmälan under förutsättning att vi fortfarande har platser kvar att erbjuda. Senast i samband med sista ansökningsdag får du besked.

Kursintyg

Efter genomförd kurs (och minst 80% närvaro) utfärdas kursintyg.

Vad kostar kursen?

Studieavgift inkl. moms

7 500 kronor

Studieavgift exkl. moms

6 000 kronor

Datum

4 jan
Sista datum för ansökan

8 feb
Kursstart

7
Lektionstimmar

Torsdag 8/2 kl 09.00-17.00