Marknads­föring på Facebook & Instagram

Berghs Professional

  • Dagkurs_Piktogram Dagtid
  • Intensiv_Piktogram Intensiv
  • 10 timmar

Facebook och Instagram innebär fantastiska möjligheter att marknadsföra ditt varumärke och det krävs stor förståelse av plattformen för att vara konkurrenskraftig. Denna intensivkurs handlar om hur du kan utnyttja Facebook och Instagram för att bygga ditt varumärke och driva konvertering.

Sammanfattning

Ansök nu Sista ansökningsdag är 9 apr 2020

Datum: 13 maj 2020 – 14 maj 2020

Sista ansökningsdag: 9 apr 2020

Hur: Dagtid Intensiv

Antal timmar: 10

Egna studietimmar: ca 1-2 timmar

Kursdatum: Onsdag 13/5 kl. 09:00-17:00 och torsdag 14/5 kl 09:00-12:00

Plats: Ges online via Zoom

OBS! DENNA KURS GES TILLFÄLLIGT ONLINE
(på samma datum och tider som anges ovan)

 

Om kursen

Tillsammans fokuserar vi under kursen på de möjligheter och funktioner för marknadsföring som Facebookplattformen erbjuder, med fokus på Instagram, Facebook och Messenger. Det är en plattform i konstant förändring som kräver ett ständigt nytänkande arbetssätt för att nå framgång.

Facebook och Instagram erbjuder idag fler möjligheter än någonsin för marknadsförare, oavsett storlek på företag eller bransch. På kursen kommer vi bland annat att gå igenom hur man som varumärke kan öka sina resultat genom att använda rätt typ av innehåll till rätt målgrupp.

Vem är kursen för?

Arbetar du redan med Facebookplattformen men vill ta nästa steg gällande dina kunskaper – då är det här kursen för dig. Kursen vänder sig till dig som vill öka din kunskap och som vill veta hur du bäst utnyttjar kanalerna för att nå dina mål. Du kan vara ansvarig för enskilda kampanjer eller löpande kommunikation och du har erfarenhet av att annonsera på Facebook eller Instagram.

Ett krav för att ha möjlighet att gå kursen är att du har en Facebook Business Manager knuten till verksamheten och erfarenhet av att arbeta i Ads Manager.

Vanliga frågor

Hittar du inte svaret på din fråga eller vill ha mer information? Här hittar du svaren på de vanligaste frågorna om Berghs kurser.

Läs om våra hotellerbjudanden för kursdeltagare.

Kursansvarig

Malin.SivanderMalin Sivander, Business Area Manager på Ingager

13 maj 2020 – 14 maj 2020

Sista ansökningsdag är 9 apr 2020

Hur: Dagtid Intensiv
Antal lektionstimmar: 10
Egna studietimmar: ca 1-2 timmar
Kursdatum: Onsdag 13/5 kl. 09:00-17:00 och torsdag 14/5 kl 09:00-12:00
Plats:

Ges online via Zoom

Ansök nu Sista ansökningsdag är 9 apr 2020

*Ansökan blir bindande först när du blivit antagen och tackat ja.

OBS! DENNA KURS GES TILLFÄLLIGT ONLINE
(på samma datum och tider som anges ovan)

 

Övrig information

Du behöver ha ett företagskonto på Facebook och Instagram. Och du måste ha erfarenhet av verktygen Business manager och Ads manager. Du behöver ha en dator (med kamera och mikrofon). Kursen ges på svenska.
OBS! DENNA KURS GES TILLFÄLLIGT ONLINE
Berghs har flyttat över all undervisning online för att på sätt möjliggöra fortsatt undervisning. Genom vår plattform Canvas och videoverktyg Zoom kan vi genomföra liveföreläsningar, lägga upp förinspela video, säkerställa samtal i grupper mm.

Det här får du

  • Facebookplattformen i det digitala samhället
  • Hur du jobbar bäst i de olika kanalerna: Facebook, Instagram, Messenger, Whatsapp, Reels
  • Att skapa bra innehåll för plattformen, både inspiration och konkreta tips
  • Att utnyttja alla annonsformat på rätt sätt
  • Relevant innehåll till alla delar i kundresan
  • Att annonsera varumärkesbyggande vs konverteringsdrivande
  • Identifiering av målgrupper
  • Optimering av kampanjer
  • Utnyttja Facebooks tracking/konverteringspixel
  • Statistik och rapportering

Du behöver ha ett företagskonto på Facebook och Instagram. Och du måste ha erfarenhet av verktygen Business manager och Ads manager. Du behöver ha en dator (med kamera och mikrofon). Kursen ges på svenska.
OBS! DENNA KURS GES TILLFÄLLIGT ONLINE
Berghs har flyttat över all undervisning online för att på sätt möjliggöra fortsatt undervisning. Genom vår plattform Canvas och videoverktyg Zoom kan vi genomföra liveföreläsningar, lägga upp förinspela video, säkerställa samtal i grupper mm.

  • Facebookplattformen i det digitala samhället
  • Hur du jobbar bäst i de olika kanalerna: Facebook, Instagram, Messenger, Whatsapp, Reels
  • Att skapa bra innehåll för plattformen, både inspiration och konkreta tips
  • Att utnyttja alla annonsformat på rätt sätt
  • Relevant innehåll till alla delar i kundresan
  • Att annonsera varumärkesbyggande vs konverteringsdrivande
  • Identifiering av målgrupper
  • Optimering av kampanjer
  • Utnyttja Facebooks tracking/konverteringspixel
  • Statistik och rapportering
Gustav Bergvall

"Jättebra! Proffsigt!"

Gustav Bergvall

"Trevligt bemötande och tydlig information. Är väldigt nöjd med kursen."

Behöver jag några förkunskaper?

Du behöver ha ett företagskonto på Facebook och Instagram. Och du måste ha erfarenhet av verktygen Business manager och Ads manager. Kursen ges på svenska.

Skicka också med

På denna kurs krävs det inga ansökningshandlingar.

När får jag besked om jag kommit in?

På denna kurs gäller löpande antagning och principen först till kvarn. Det innebär att du är garanterad en plats i och med din anmälan under förutsättning att vi fortfarande har platser kvar att erbjuda. Senast i samband med sista ansökningsdag får du besked.

Kursintyg

Efter genomförd kurs (och minst 80% närvaro) utfärdas kursintyg.

Studieavgift inkl. moms
15 625 kronor

Studieavgift exkl. moms
12 500 kronor

Vill du ansöka om delbetalning / finansiering? Läs mer här!

Ansökan och antagningskrav

Behöver jag några förkunskaper?

Du behöver ha ett företagskonto på Facebook och Instagram. Och du måste ha erfarenhet av verktygen Business manager och Ads manager. Kursen ges på svenska.

Skicka också med

På denna kurs krävs det inga ansökningshandlingar.

När får jag besked om jag kommit in?

På denna kurs gäller löpande antagning och principen först till kvarn. Det innebär att du är garanterad en plats i och med din anmälan under förutsättning att vi fortfarande har platser kvar att erbjuda. Senast i samband med sista ansökningsdag får du besked.

Kursintyg

Efter genomförd kurs (och minst 80% närvaro) utfärdas kursintyg.

Vad kostar kursen?

Studieavgift inkl. moms

15 625 kronor

Studieavgift exkl. moms

12 500 kronor

Vill du ansöka om delbetalning / finansiering? Läs mer här!

"Jättebra! Proffsigt!"

Gustav Bergvall

Gustav Bergvall

"Trevligt bemötande och tydlig information. Är väldigt nöjd med kursen."