"Trevligt bemötande och tydlig information. Är väldigt nöjd med kursen."
Marknadsföring på Facebook & Instagram
Berghs Professional
- Dagtid
- Intensiv
- 10 timmar
Facebook och Instagram innebär fantastiska möjligheter att kommunicera, både med de som redan gillar din verksamhet och nya bekantskaper. Denna intensivkurs handlar om hur du kan utnyttja Facebook och Instagram för att bygga ditt varumärke.
Sammanfattning
Ansök nu Sista ansökningsdag är 23 jan 2020Datum: 3 mar 2020 – 4 mar 2020
Sista ansökningsdag: 23 jan 2020
Hur: Dagtid Intensiv
Antal timmar: 10
Egna studietimmar: ca 1-2 timmar
Kursdatum: Tisdag 3/3 kl. 09:00-17:00 och onsdag 4/3 kl 09:00-12:00
Plats: Sveavägen 34, Stockholm
Om kursen
Denna kurs fokuserar på de möjligheter och funktioner för marknadsföring som Facebook och Instagram erbjuder. Båda är plattformar i konstant förändring och med stark tillväxt i Sverige. Med ett användande på 70% av den svenska internetpopulationen är Facebook idag ett räckviddsmedium som enbart genom trafik via mobilen kan konkurrera inte bara med våra största kvällstidningar och dagstidningar, utan även med de största TV-programmen. Och det varje dag. Instagram med 3,4 miljoner svenska användare är nu också mer än någonsin en viktig kanal för många företag och varumärken. Facebook och Instagram erbjuder idag fler möjligheter än någonsin för marknadsförare, oavsett storlek på företag eller bransch. På kursen kommer vi att gå igenom allt från hur man som varumärke förtjänar sin plats i flödet till hur man identifierar målgrupper.
Vem är kursen för?
Kursen vänder sig till dig som vill öka din kunskap om Facebook och Instagram och som strävar efter att effektivisera sättet som ditt företag eller varumärke använder sig av dessa plattformar. Du kan vara ansvarig för enskilda kampanjer, eller löpande kommunikation, både genom organiska aktiviteter såväl som annonsering. Du måste ha ett företagskonto på Facebook och erfarenhet av verktygen Business Manager och Ads Manager.
Kursansvarig
Malin Sivander, Business Area Manager på Ingager
3 mar 2020 – 4 mar 2020
Sista ansökningsdag är 23 jan 2020
Hur: | Dagtid Intensiv |
Antal lektionstimmar: | 10 |
Egna studietimmar: | ca 1-2 timmar |
Kursdatum: | Tisdag 3/3 kl. 09:00-17:00 och onsdag 4/3 kl 09:00-12:00 |
Plats: |
Sveavägen 34, Stockholm |
*Ansökan blir bindande först när du blivit antagen och tackat ja
Övrig information
Du behöver ha ett företagskonto på Facebook och Instagram. Och du måste ha erfarenhet av verktygen Business manager och Ads manager. Kursen ges på svenska.
Det här får du
- Facebookplattformen i det digitala samhället
- Hur du jobbar bäst i de olika kanalerna: Facebook, Instagram, Messenger, Whatsapp, Reels
- Att skapa bra innehåll för plattformen, både inspiration och konkreta tips
- Att utnyttja alla annonsformat på rätt sätt
- Relevant innehåll till alla delar i kundresan
- Att annonsera varumärkesbyggande vs konverteringsdrivande
- Identifiering av målgrupper
- Optimering av kampanjer
- Utnyttja Facebooks tracking/konverteringspixel
- Statistik och rapportering
Vanliga frågor
Hittar du inte svaret på din fråga eller vill ha mer information? Här hittar du svaren på de vanligaste frågorna om Berghs kurser.
Läs om våra hotellerbjudanden för kursdeltagare.
Du behöver ha ett företagskonto på Facebook och Instagram. Och du måste ha erfarenhet av verktygen Business manager och Ads manager. Kursen ges på svenska.
- Facebookplattformen i det digitala samhället
- Hur du jobbar bäst i de olika kanalerna: Facebook, Instagram, Messenger, Whatsapp, Reels
- Att skapa bra innehåll för plattformen, både inspiration och konkreta tips
- Att utnyttja alla annonsformat på rätt sätt
- Relevant innehåll till alla delar i kundresan
- Att annonsera varumärkesbyggande vs konverteringsdrivande
- Identifiering av målgrupper
- Optimering av kampanjer
- Utnyttja Facebooks tracking/konverteringspixel
- Statistik och rapportering
Hittar du inte svaret på din fråga eller vill ha mer information? Här hittar du svaren på de vanligaste frågorna om Berghs kurser.
Läs om våra hotellerbjudanden för kursdeltagare.
Behöver jag några förkunskaper?
Du behöver ha ett företagskonto på Facebook och Instagram. Och du måste ha erfarenhet av verktygen Business manager och Ads manager. Kursen ges på svenska.
Skicka också med
På denna kurs krävs det inga ansökningshandlingar.
När får jag besked om jag kommit in?
På denna kurs gäller löpande antagning och principen först till kvarn. Det innebär att du är garanterad en plats i och med din anmälan under förutsättning att vi fortfarande har platser kvar att erbjuda. Senast i samband med sista ansökningsdag får du besked.Kursintyg
Efter genomförd kurs (och minst 80% närvaro) utfärdas kursintyg.
Studieavgift inkl. moms
15 625 kronor
Studieavgift exkl. moms
12 500 kronor