Marknadsföring på Facebook & Instagram
- Business och Ads Manager
- Målgrupper
- Optimering av kampanjer
Facebook och Instagram innebär fantastiska möjligheter att marknadsföra ditt varumärke och det krävs stor förståelse av plattformen för att vara konkurrenskraftig. Denna intensivkurs handlar om hur du kan utnyttja Facebook och Instagram för att bygga ditt varumärke och driva konvertering.
6-7 maj
*Ansökan blir bindande först när du blivit antagen och tackat ja.
Om kursen
Tillsammans fokuserar vi under kursen på de möjligheter och funktioner för marknadsföring som Facebookplattformen erbjuder, med fokus på Instagram, Facebook och Messenger. Det är en plattform i konstant förändring som kräver ett ständigt nytänkande arbetssätt för att nå framgång.
Facebook och Instagram erbjuder idag fler möjligheter än någonsin för marknadsförare, oavsett storlek på företag eller bransch. På kursen kommer vi bland annat att gå igenom hur man som varumärke kan öka sina resultat genom att använda rätt typ av innehåll till rätt målgrupp.
Vem är kursen för?
Arbetar du redan med Facebookplattformen men vill ta nästa steg gällande dina kunskaper – då är det här kursen för dig. Kursen vänder sig till dig som vill öka din kunskap och som vill veta hur du bäst utnyttjar kanalerna för att nå dina mål. Du kan vara ansvarig för enskilda kampanjer eller löpande kommunikation och du har erfarenhet av att annonsera på Facebook eller Instagram.
Ett krav för att ha möjlighet att gå kursen är att du har en Facebook Business Manager knuten till verksamheten och erfarenhet av att arbeta i Ads Manager.
Vanliga frågor
Hittar du inte svaret på din fråga eller vill ha mer information? Här hittar du svaren på de vanligaste frågorna om Berghs kurser.
Läs om våra hotellerbjudanden för kursdeltagare.
Kursansvarig
Malin Sivander, Business Area Manager på Ingager
Ansökan och antagningskrav
Behöver jag några förkunskaper?
Du behöver ha ett företagskonto på Facebook och Instagram. Och du måste ha erfarenhet av verktygen Business manager och Ads manager. Kursen ges på svenska.
Skicka också med
På denna kurs krävs det inga ansökningshandlingar.
När får jag besked om jag kommit in?
På denna kurs gäller löpande antagning och principen först till kvarn. Det innebär att du är garanterad en plats i och med din anmälan under förutsättning att vi fortfarande har platser kvar att erbjuda. Senast i samband med sista ansökningsdag får du besked.
Vad kostar kursen?
Studieavgift inkl. moms
16 250 kronor
Studieavgift exkl. moms
13 000 kronor
Vill du ansöka om delbetalning / finansiering? Läs mer här!
6-7 maj
*Ansökan blir bindande först när du blivit antagen och tackat ja.
Övrig information
Du behöver ha ett företagskonto på Facebook och Instagram. Och du måste ha erfarenhet av verktygen Business manager och Ads manager. OBS! DENNA KURS GES ONLINE (på samma datum och tider som anges ovan) Genom vår plattform Canvas och videoverktyget Zoom kan vi genomföra liveföreläsningar, lägga upp förinspelad video, säkerställa samtal i grupper mm. För kursen behöver du ha tillgång till dator (med kamera och mikrofon) och en bra internetuppkoppling.
Det här får du
- Facebookplattformen i det digitala samhället
- Hur du jobbar bäst i de olika kanalerna: Facebook, Instagram, Messenger, Whatsapp, Reels
- Att skapa bra innehåll för plattformen, både inspiration och konkreta tips
- Att utnyttja alla annonsformat på rätt sätt
- Relevant innehåll till alla delar i kundresan
- Att annonsera varumärkesbyggande vs konverteringsdrivande
- Identifiering av målgrupper
- Optimering av kampanjer
- Utnyttja Facebooks tracking/konverteringspixel
- Statistik och rapportering
Tidigare kursdeltagare
"Jättebra! Proffsigt!"
