Berghs X Miami Ad School

Berghs School of Communication har ett väletablerat samarbete med Miami Ad School. Vi är två av de högst rankade kreativa skolorna i världen, med liknande etos och gemensamt fokus på idédriven, innovativ och värdeskapande kommunikation. Och nu erbjuder vi ett program som sträcker sig över Sverige och USA! Det är allt du behöver för att komma in i den kreativa branschen.

Under de senaste tio åren har både skolorna dominerat internationella tävlingar som Cannes Lions och One Show Young Ones. Nu kan du kombinera studier under ett och samma program, studera i två länder och på två av de mest kreativa skolorna i världen.

FRÅN BERGHS TILL MIAMI AD SCHOOL PORTFOLIO-PROGRAM

Dörren in till denna unika svensk-amerikanska studieväg är Berghs Bachelor-programmet. Programmet har varit en dörröppnare till internationell utbildning för Berghs studenter i över tjugo år. På Berghs får du ett försprång och bygger en stark grund inom media, marknads­föring, presentationsteknik samt visuell kommunikation. Som en del av din grundtermin väljer du en av tre specialiseringar - Graphic Design, Copywriting eller Strategic Communication, och förbereder dig för att studera utomlands.

Efter en intensiv termin i Stockholm kommer du att vara redo att flytta till USA för att fortsätta dina studier på Miami Ad School.

Du kan välja mellan tre campus (Miami, Atlanta eller New York) och flera portfolio-program (Art Direction, Copywriting eller Digital Photography & Video). Programmen inkluderar praktiskt arbete, regelbundna portfolio-genomgångar och en praktikplats för att komma igång med din karriär. Dessutom kommer du bli en del av alumninätverken på båda skolorna.
Observera att utbildningen på Miami Ad School är inte CSN-berättigad.

OM MIAMI AD SCHOOL :

Miami Ad School är känd i USA för att erbjuda unga kreatörer praktisk träning och direktkopplingar till den kreativa branschen. Miami Ad School är en privat School of Ideas som erbjuder kreativa program inom områdena Art Direction, Copywriting, Graphic Design, Photography, Strategic Planning och Social Media. Observera att utbildningen på Miami Ad School är inte CSN-berättigad.

Skolan grundades 1993 i Miami och har nu vuxit till olika campus i USA - Miami, Atlanta, och New York - och har en rad samarbetspartners runt om i världen. År 2022 blev Miami Ad School en del av franska EDH Groupe, som har varit partner med Berghs School of Communication sedan 2015.

EN RESA FRÅN SVERIGE TILL USA

Berghs School of Communication och Miami Ad School har matchat sina ämnen och skapat en fantastisk studiebana. Efter Berghs Bachelor-terminen i Stockholm kommer du att få hjälp med processen som tar dig vidare till studierna i USA.

När du studerar detta program med start på Berghs behöver du inte ta några språktester, som annars är obligatoriska, och du är garanterad att få överföra två hela kvartal av poäng till Miami Ad Schools portfolio-program, vilket påskyndar din studietid. Du kommer endast ha 6 kvartal kvar att studera i USA (cirka 1,5 år) och en avslutande praktikplats under kvartal 8 (det sista kvartalet).

ÄR MIAMI AD SCHOOL RÄTT FÖR DIG?

Miami Ad School skiljer sig från alla andra destinationer som erbjuds via Berghs Bachelor. Detta är inte en grundutbildning på universitetsnivå, och den passar studenter som har mer förkunskaper och fokus på kreativitet och reklam.

Berghs/Miami Ad School-resan ger dig inte en universitetsexamen utan en praktisk portfolio-utbildning på två skolor. Studieresan är mer praktiska än traditionellt akademiska, vilket innebär att du avslutar dina studier på en något kortare tid. Utbildningen passar studenter som kanske redan provat på akademiska studier eller som har erfarenhet av kreativa branscher och vill satsa på en kreativ karriär. Observera att utbildningen på Miami Ad School är inte CSN-berättigad.

Berghs och Miami Ad School erbjuder dig praktiska färdigheter och branschnätverk i två länder, hjälpa dig att bygga din kreativa portfölj och få ditt första jobb i branschen!

Miami Ad School - 6 terminer, portfolio-arbete och praktik i USA.

Välj mellan fyra destinationer och 3 tillgängliga portfolio-program:

  • Art Direction
  • Copywriting
  • Digital Photography & Video

Platser: Heltidsstudier i Miami, Atlanta, New York.

Längd: totalt 8 kvartalsterminer, 6 kvartal via Berghs Bachelor (start i USA till kvartal 3)

Praktik: inkluderad i kvartal 8

Finansiering: CSN inte tillgängligt.

Visum: US Student Visa för de 6 kvartalen, plus OPT-visumförlängning i högst 4 månader efter examen.