Trendspaning – According to Berghs

Våra insikter kring kommunikation samlar under titeln  ”According to Berghs”, och de bygger på det som görs hos oss dagligen, det vi läser, tittar och lyssnar på och genom att aktivt resa för att lära från internationella festivaler.

För att säkerställa att vi håller oss relevanta behöver vi ha en omfattande omvärldsbevakning inom kommunikation, innovation, impact, populärkultur och kreativitet. According to Berghs finns i olika format – en samlad trendrapport, ett nyhetsbrev på LinkedIn och som skräddarsydd föreläsning.

Om According to Berghs rapport

I rapporten som uppdateras en gång per år analyserar vi och lyfter fram fyra centrala insikter, fyra viktiga kompetenser och sju aktuella trender. Vi kopplar det även till vilka kompetenser som är av extra stor vikt för kommunikationsteamet att säkerställa. Omvärldsbevakningen görs av Joakim Thulin, Head of Insight, ihop med Berghs VD Camilla Wallander.  För dig som vill boka in en egen inspirationsföreläsning eller skräddarsydd workshop – kontakta solutions@berghs.se

Om LinkedIn Newsletter

Varannan vecka delar vi löpande med oss av det vi fångar upp. Vi bjuder på kortare spaningar med länkar att läsa vidare för att fördjupa sig. Dessa spaningar görs av ett antal personer på Berghs, som t ex de programansvariga som jobbar nära studenterna. projektledare som har daglig kontakt med företag samt flera som jobbar med affärsutveckling, pedagogik och kommunikation.

According to Berghs 2023

Är det i ekonomisk motvind vi borde öka styrkan i marknadsföringen? Hur bygger vi in empati i vår kommunikation för att möta kunder, konsumenter och medborgare i mentalt krisläge? Och kan rymden vara källa till idéarbetet nästa år? 2023 blir ett år fyllt av utmaningar – ta chansen att få en inblick i hur andra varumärken och organisationer tänker och agerar i tuffa tider. Årets upplaga av Berghs trendspaning According to Berghs bygger som alltid på fyra värdefulla insikter, fyra relevanta kompetenser och sju trender att använda som bränsle till det kreativa och strategiska arbetet.

Vill du ta del av intressanta casefilmer där våra studenter visar upp nytänkande kommunikation, se här och case som belönats i internationella tävlingar se här.

Titta på några av våra utvalda casefilmer i årets spaning:

Unilever Smart Fill
Case: Minna Bank
Case: The Wilmore Funeral Home
Case: Speaking in Colors
Macma: The Art of Self-Examination
Case: Dole/Pinatex
Regent Park School of Music
Case: Morning After Island
Heinz Marz Edition