Den här artikeln är inaktuell (eller gammal).  Här är Berghs aktuella kursutbud!

Berghs Morning Routine – 5 färska trender som påverkar ert företag

Hållbarhet är överallt, i tidningar, på tv, online och framförallt i samtalet mellan människor. Detta ställer krav på er kommunikation. Seminariet utgår från rykande färskt resultat från Skandinaviens största varumärkesundersökning om hållbara varumärken.

Skrivet av Berghs School of Communication
Mars 31, 2015

Med bas i detta tittar vi på fem tydliga målgrupps- och kommunikationstrender inom hållbarhet. Vi exemplifierar varje trend med case och resonerar kring hur den påverkar förutsättningarna för hållbarhets­kommunikation.

Vi går också igenom fällor att undvika för att kommunicera hållbarhet på ett trovärdigt och engagerande sätt. Till sist diskuterar vi de 10 mest hållbara varumärkena i Sverige. Varför de upplevs vara bäst och hur just de har gått tillväga för att komma dit.

Erik Hedén är Managing Director och grundare av Sustainable Brand Insight, ett företag som arbetar med att hjälpa ledande företag förstå och hantera hållbarhet i relation till sitt varumärke och sin kommunikation. Erik är kursansvarig för kursen Strategisk Hållbarhets­kommunikation som pågår under tre intensiva dagar. Läs mer om kursen här.